Audi stawia na innowacje. Wyda na nie miliardy euro

Grupa Audi przyspiesza proces dostosowywania się do nowych warunków, dokonując dużych inwestycji w przyszłościowe tematy. Tylko od początku roku 2019 do końca 2023, koncern planuje przeznaczyć około 14 miliardów euro na zagadnienia związane z mobilnością elektryczną, digitalizacją i jazdą autonomiczną.

Dla porównania, polski rząd, który chełpi się inwestowaniem w elektromobilność zakłada wydanie na ten cel kwoty... 3 do 4 mld euro i to nie w pięć, a 10 lat!

Plan Audi obejme inwestycje w aktywa trwałe, a także w badania i rozwój. Łączne, przewidywane wydatki Audi zaplanowane na najbliższe pięć lat, to kwota rzędu 40 miliardów euro.

- Ten okres planowania finansowego nosi w sobie wyraźny zapis: konsekwentnie zmierzamy w kierunku mobilności elektrycznej i w przyszłości na niej właśnie będziemy się koncentrować. Dokonujemy przesunięcia środków w kierunku bardziej priorytetowym - przyszłościowych produktów i usług, które dla rynku są bardziej atrakcyjne i odpowiadają jego potrzebom - mówi Bram Schot, tymczasowy prezes zarządu AUDI AG. - Dzięki modelom takim jak niedawno zaprezentowane Audi e-tron GT concept, chcemy znów "zelektryfikować" ludzi, a jednocześnie chcemy być firmą sprawną i wydajną.

W najbliższych latach Audi zaprezentuje szereg nowych modeli elektrycznych, a elementem tej ofensywy jest Audi e-tron - pierwszy w pełni elektryczny SUV marki z Ingolstadt. Do roku 2025 Audi oferować będzie około dwudziestu zelektryfikowanych modeli, z których połowa będzie miała napęd wyłącznie elektryczny. Jednocześnie marka przyspieszy z digitalizacją swych pojazdów i fabryk oraz rozszerzy model biznesowy o nowe usługi cyfrowe, takie jak m.in. "funkcje na żądanie".

W związku z powyższym, udział wydatków na zagadnienia przyszłościowe w puli wydatków całkowitych na przestrzeni całego okresu planowania znacznie wzrośnie. Zwłaszcza w drugiej połowie założonego horyzontu czasowego, wydatki odzwierciedlać będą dynamiczny rozwój mobilności elektrycznej tworzonej na bazie synergii marek Grupy i wspólnej dla nich architektury. W tym celu Audi już teraz ściśle współpracuje z Porsche, tworząc przeznaczoną dla dużych samochodów "architekturę elektryfikacji premium - Premium-Architektur Elektrifizierung (PPE)". Jednocześnie wraz z marką Volkswagen realizuje projekt budowy "modularnej platformy dla aut elektrycznych - Modulare E-Antriebs-Baukasten (MEB)."

By móc sfinansować swe przyszłościowo zorientowane projekty ze środków własnych przedsiębiorstwa, Audi konsekwentnie wdraża udane założenia Planu Transformacji Audi. Dzięki niemu, koncern z Inglostadt rok 2018 zamknie dodatnim efektem dochodowym w wysokości ponad 1 miliarda euro. Efekt ten zniweluje obciążenia finansowe wynikające z wyższych wydatków wstępnych na przyszłościowe projekty. Oprócz transferu środków na projekty przyszłościowe, celem Planu Transformacji Audi jest redukcja za dużej złożoności produkcji, dalsze i głębsze wykorzystywanie efektu synergii oraz identyfikacja i zakończenie działań, które nie są już istotne z punktu widzenia klienta.

Reklama


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy