Audi rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych silników

W Audi Hungaria rozpoczęła się seryjna produkcja silników elektrycznych. Linię produkcyjną symbolicznie uruchomili Péter Szijjártó, Minister Spraw Zagranicznych i Handlu Zagranicznego Węgier, Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę oraz Achim Heinfling, dyrektor zarządzający AUDI HUNGARIA Zrt.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Silniki elektryczne wytwarzane są według nowej koncepcji produkcyjnej, w hali o powierzchni 8500 metrów kwadratowych. By produkcja mogła być tu podjęta, koncern zainwestował środki liczone w dwucyfrowych wartościach milionów euro. W tej chwili, w nowym wydziale zatrudnionych jest ponad 100 osób.

"Przez ostatnich 25 lat, fabryka Audi Hungaria pisała wraz z innymi zakładami historię rozwoju czterech pierścieni. Nasz węgierski oddział wchodzi dziś na zupełnie nowy poziom ekspercki - poziom produkcji silników elektrycznych. Ta ekskluzywna wiedza i wyjątkowa produkcja czyni Győr jednym z naszych kluczowych zakładów i ucieleśnia strategiczne założenia transformacji koncernu w dostarczyciela zrównoważonych rozwiązań dla mobilności" - podkreślił podczas symbolicznego uruchomienia wydziału Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki. "Audi Hungaria podjęło się pionierskiego zadania produkcji silników elektrycznych. Jestem bardzo dumny z naszych pracowników, wysokiego poziomu ich wiedzy eksperckiej i ogromnej motywacji. W proces wytwarzania nowej serii silników elektrycznych zaangażowali się z pełną mocą" - dodał Achim Heinfling, dyrektor zarządzający AUDI HUNGARIA Zrt. Pierwsze silniki elektryczne pochodzące z Győr montowane będą w modelu Audi e-tron. Ten pierwszy w pełni elektryczny model Audi wytwarzany jest w fabryce czterech pierścieni w Brukseli. By rozpocząć produkcję silników elektrycznych, Audi Hungaria, w przeciągu jednego roku zainstalowało innowacyjne wyposażenie produkcyjne oraz specjalne wyspy. Wydziały rozwoju silników elektrycznych oraz planowania produkcji współpracowały ściśle nie tylko ze sobą, ale również z centrum wytwarzania prototypów i technik produkcyjnych w Győr, wspólnie tworząc wymagane tu eksperckie rozwiązania. Dziś fabryka może wyprodukować ok. 400 osiowych silników dziennie, ale wolumen ten może być łatwo zwiększony. Pracuje tu ok. 100 osób, a do końca roku liczba ta zwiększy się do ponad 130. Produkcja prowadzona jest na jedną zmianę, ale już wkrótce ruszy na trzy zmiany.

Informacja prasowa (moto)

Wyposażenie produkcyjne, roboty oraz stanowiska do skręcania i pomiarów są ustawione w ustalonych pozycjach, ale nie są połączone w linearny ciąg produkcyjny. Produkcja systemów napędowych prowadzona jest wg założeń metody modularnej, na wyspach produkcyjnych. Pomimo wstępnie zdefiniowanej kolejności montażu, metoda modularna pozwala na zróżnicowanie ścieżek wędrówki podzespołów oraz na większy zakres dowolności w procesie produkcyjnym. Części na poszczególne stanowiska pracy transportowane są przez bezzałogowe pojazdy sterowane inteligentnym systemem informatycznym. Równolegle do wydziału produkcyjnego, w dziale rozwoju silników Audi Hungaria zainstalowało trzy stanowiska służące do badań i ciągłej, testowej pracy tych jednostek. Pracownicy przeszli dodatkowe szkolenia w tej dziedzinie, by stać się ekspertami produkcji silników elektrycznych. Audi Hungaria w ubiegłym roku wyprodukowało 1 965 165 silników spalinowych, stając się w ten sposób jednym z największych w świecie wytwórców tego typu jednostek napędowych. W roku 2017, w Győr produkowano sześć różnych silników benzynowych i trzy różne jednostki wysokoprężne, których moc sięgała od 86 KM, aż do 639 KM. Każdego dnia, w 32 fabrykach Grupy Volkswagen, ok. 6 tysięcy zatrudnionych wytwarza ok. 9 tysięcy jednostek napędowych różnych typów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas