Audi A8 z instalacją 48-voltową!

Na tle Mercedesa klasy S i BMW serii 7 trzecia generacja Audi A8 zdradza już pewne oznaki starości. Wkrótce ma się to jednak zmienić. Nowe wcielenie produkowanego w Neckarsulm pojazdu poznamy już 11 lipca.

Układ napędowy nowego Audi A8
Układ napędowy nowego Audi A8Informacja prasowa (moto)

Samochód zapoczątkować ma - zapowiadaną przez Audi od dłuższego czasu - elektryczną rewolucję. Nowa, czwarta generacja A8 standardowo wyposażona będzie w instalację prądową pracującą pod napięciem 48 voltów. Wszystkie egzemplarze otrzymają również system mild hybrid wykorzystujący napędzany paskiem alternator pełniący też rolę rozrusznika (BAS). Ten ostatni stanowić ma uzupełnienie dla tradycyjnego, zazębianego z kołem zamachowym, rozrusznika, który służyć ma wyłącznie do tzw. "zimnego startu". Gdy jednostka napędowa osiągnie optymalną temperaturę, jego rolę - w ramach rozbudowanego systemu start&stop - przejmie BAS.

Zastosowanie takiego rozwiązania pozwolić ma znacznie poprawić zużycie paliwa. Przykładowo, w zakresie prędkości od 55 km/h do 160 km/h, elektronika sterująca będzie mogła np. czasowo - aż na 40 sekund! - zupełnie wyłączyć jednostkę napędową korzystając z rozbudowanej funkcji żeglowania. Dzięki rozrusznikowi BAS jej ponowne uruchomienie - gdy np. kierowca wciśnie pedał przyspieszenia - ma być niemalże niezauważalne.

Inżynierowie z Ingolstadt udoskonalili też samo działanie systemu start&stop, co sprawdzać ma się np. w korkach. Dzięki integracji z czujnikami aktywnego tempomatu jednostka benzynowa uruchamiana będzie w momencie, gdy samochód przed nami ruszy, nawet wówczas, gdy sami nie zdążymy jeszcze zdjąć nogi z hamulca!

Energia niezbędna dla zasilenia dodatkowego rozrusznika i rozbudowanej pokładowej elektroniki magazynowana będzie w - zamontowanych pod podłogą bagażnika - akumulatorach litowo-jonowych. Zdaniem Audi system mild hybrid w nowym A8 pozwala zaoszczędzić średnio ok 0,7 l benzyny na każde 100 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas