Amarok z Europy

Dwa lata po wprowadzeniu na rynek amaroka, produkcja tego średniej wielkości pickupa rozpoczęła się także w fabryce Volkswagena w Hanowerze.

article cover
Informacja prasowa (moto)

W ciągu roku produkowanych będzie około 40.000 amaroków przeznaczonych dla klientów z Europy oraz z Afryki. Produkcja w argentyńskim Pacheco będzie w przyszłości skierowana na rynek środkowo - i południowoamerykański.

Informacja prasowa (moto)

Obecnie na linii montażowej prowadzona jest produkcja przedseryjna, która wkrótce zostanie zastąpiona serią zerową. Pod koniec czerwca rozpocznie się produkcja seryjna, dziennie w Hanowerze z taśmy będzie zjeżdżać 185 amaroków.

Utworzenie linii produkcyjnej wymagało dużego zakresu prac remontowych w hali nr 2, gdzie w latach 1975 - 2006 produkowany był LT oraz włączenia amaroka do działu lakierni i budowy nadwozia. Konieczne było także utworzenie nowego działu montażu.

Od 1956 roku zakłady w Hanowerze opuściło pięć generacji VW Busa, łącznie prawie 8,5 milionów transporterów, caravelle, multivanów i californii. Dodatkowo prawie milion LT, taro, ciężarówek MAN-G oraz w latach siedemdziesiątych także kilkadziesiąt tysięcy garbusów. Ponadto od 2009 roku zakład produkuje lakierowane nadwozia dla porsche panamera. W 2011 roku podjęta została decyzja o dodatkowej produkcji amaroka w wersji z podwójną kabiną.

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas