Zaokrąglony olbrzym

Wystarczyło kilka ostatnich lat postępu technicznego, aby nasze wyobrażenie o samochodzie terenowym zdewaluowało się do reszty. Dzisiejsze "terenówki" to pojazdy daleko odbiegające od tego co jeszcze nie tak dawno stanowiło w tym względzie obowiązujące kanony. Połączenie komfortu limuzyny z ładownością mini ciężarówki, zdolnościami pracowitego holownika, przestronnością busa, mocą auta sportowego oraz możliwościami czteronapędowego pojazdu terenowego to obraz, który najtrafniej oddaje image nowego mitsubishi pajero. Możesz przyjrzeć się z bliska Mitsubishi Pajero w naszej GALERII

article cover
INTERIA.PL

Wystarczyło kilka ostatnich lat postępu technicznego, aby nasze wyobrażenie o samochodzie terenowym zdewaluowało się do reszty. Dzisiejsze "terenówki" to pojazdy daleko odbiegające od tego co jeszcze nie tak dawno stanowiło w tym względzie obowiązujące kanony. Połączenie komfortu limuzyny z ładownością mini ciężarówki, zdolnościami pracowitego holownika, przestronnością busa, mocą auta sportowego oraz możliwościami czteronapędowego pojazdu terenowego to obraz, który najtrafniej oddaje image nowego mitsubishi pajero.

Ten olbrzym o zaokrąglonej karoserii (4795/1875/1855 mm) i wadze przekraczającej dwie tony może zabrać na pokład jednorazowo siedem dorosłych osób. W sumie 655 kilogramów ładunku. Przy redukcji ilości pasażerów do pięciu dwa tylne siedzenia chowają się pod podłogę, zaś uzyskana w ten sposób powierzchnia poważnie zwiększa możliwości bagażowe pajero. Dość powiedzieć, że po dodatkowym złożeniu oparć środkowego rzędu foteli mitsubishi potrafi "wchłonąć" bagaż o fenomenalnej wręcz objętości 2050 litrów!

Komfort, który odpowiada komfortowi prezentowanemu przez niejedną współczesną limuzynę wyraża się w nowym pajero między innymi poprzez jego seryjne wyposażenie. Obejmuje ono takie elementy jak: cztery poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka boczne, elektrycznie podnoszone szyby oraz systemy ABS i EBD. Do tego zupełnie nie licujące kiedyś z obrazem samochodu terenowego pokryte skórą fotele i drewniane inkrustacje na tablicy przyrządów. Żadnych siermiężnych, kręconych korbek do otwierania okien czy lufcików do przewietrzania obszernej kabiny. Wszystko na wysoki połysk i w najlepszej zgodzie z zasadami ergonomii.

Mitsubishi pajero doskonale radzi sobie w terenie, to oczywiste. Jest to zasługa kilku sprawdzonych konstrukcyjnie patentów firmowych. Między innymi unikatowej skrzynia biegów super select 4 WD, która posiada zdolność elektronicznego sterowania czterema trybami napędu. Swoje robią także: napęd na wszystkie cztery koła oraz blokada mechanizmu różnicowego. Niezależne zawieszenie kół, obniżony środek ciężkości oraz zwiększony prześwit to także patenty, bez obecności których trudno sobie wyobrazić współczesny samochód terenowy. Nowe pajero posiada je wszystkie. Auto może brodzić zanurzone w błocie lub wodzie nieomal po pas (czyt: 60 cm!), a także wspinać się na wzniesienia o kącie nachylenia 35 stopni.

Turbodiesel zamontowany pod maską pajero to jednostka napędowa posiadająca intercooler oraz pojemność skokową 3200 cm.sześć. Czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik mitsubishi osiąga maksymalną moc 165 KM przy 3800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 373 Nm przy 2000 obr./min. Całkiem przyzwoity jest parametr przyspieszenia od 0 do setki. Szybkość tę ważące jakby nie było 2155 kilogramów auto osiąga już po 12 sekundach, zaś prędkość maksymalną jaką rozwija wynosi 170 km/godz. Wszystko zaś przy zupełnie przyzwoitym średnim zużyciu 9,3 litra ropy na sto.

Możesz przyjrzeć się z bliska Mitsubishi Pajero w naszej GALERII

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas