Wyścigowy Morgan przyszłości

Morgan Motor Company ogłosił, że na przyszłorocznym salonie sportu samochodowego w Birmingham (Autosport International Show) w dniach 10-13 stycznia zaprezentuje swój najnowszy sportowy model samochodu, którego robocza nazwa brzmi GT(N). Konstrukcja pojazdu została oparta na obecnie produkowanym modelu Aero8, a prace nad nią nadzorował zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans z 1962 r., a obecnie Główny Inżynier d/s Rozwoju w Morganie, Christopher Lawrence. Samochód zostanie wyposażony w silnik M62 BMW V8, specjalnie przygotowany w zakładach Heini Mader, który osiąga moc około 500 KM i nie przekracza wagi 1000 kg.

article cover
INTERIA.PL
INTERIA.PL

Produkcja modelu GT(N) została już oficjalnie homologowana przez FIA, co oznacza, że samochód spełnia wymagania i może startować w wyścigach o randze międzynarodowej. -

Sport motorowy jest bardzo ważną częścią historii naszej marki, już od czasów, kiedy mój dziadek, HFS Morgan, skonstruował trzykołowy model "runabout", który 1913 roku odniósł zwycięstwo w Grand Prix Francji

- powiedział szef brytyjskiej firmy, Charles Morgan. -

Teraz, kiedy Aero8 wszedł już do pełnej produkcji mogliśmy skupić się z powrotem na wyścigowym torze i stworzyć pojazd, który z pewnością stanie się zwycięzcą niejednej imprezy

- dodał Morgan.

GT(N) zastąpi inny wyścigowy model Morgana - Plus 8 GTR z 1997 r.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas