Wszystko o całkiem nowym BMW!
Wiemy już wszystko na temat najnowszego dziecka BMW - pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu w historii marki - modelu i3.

Niedawno informowaliśmy, że za samochód zapłacić trzeba będzie co najmniej 35 500 euro. Na 39 990 euro wyceniono odmianę z napędem hybrydowym. Co klienci bawarskiego producenta otrzymają w zamian?

Do budowy auta wykorzystano aluminium i włókna węglowe wzmocnione tworzywami sztucznymi (CFRP). Dzięki temu masa gotowego go drogi pojazdu to dokładnie 1195 kg. Nadwozie mierzy niespełna 4 m długości, 1,76 m szerokości i 1,58 m wysokości. Panele nadwozia są wymienne, więc w przypadku uszkodzenia można pokusić się o samodzielną naprawę. Dzięki swojej elastyczności elementy wykonane z włókien są w stanie przetrwać drobne kolizje bez uszkodzeń.
Źródłem napędu jest elektryczny silnik trakcyjny o mocy 170 KM dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. To wystarczy, by auto przyspieszało do 100 km/h w 7,2 s i rozpędzało się do prędkości maksymalnej 150 km/h. Silnik czerpie energię z akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 22 kWh. W zależności od warunków na drodze zasięg waha się w przedziale między 130 a 160 km. Ładowanie akumulatorów trwa około 6 godzin, za pomocą specjalnej przystawki czas ten skrócić można do około 30 minut.
BMW przewidziało również odmianę z napędem hybrydowym. W takiej konfiguracji i3 wyposażone jest w niewielki, dwucylindrowy silnik benzynowy o pojemności 650 cm3 i mocy 34 KM. Chociaż pojemność zbiornika paliwa wynosi zaledwie 9 l, benzynowy agregat zwiększa zasięg auta do około 300 km. Nieznacznie pogarszają się jednak osiągi. W przypadku hybrydy przyspieszenie do 100 km trwa 7,9 s.

Warto dodać, że mimo ciężkich akumulatorów BMW dołożyło wszelkich starań, by samochód nie odstawał prowadzeniem od innych pojazdów marki. Auto standardowo wyposażone jest w 19-calowe felgi z oponami w rozmiarze 155/70 i może się pochwalić idealnym rozłożeniem masy. Na każdą z osi przypada dokładnie po 50 proc!
Pierwsze egzemplarze BMW i3 trafić mogą do klientów jeszcze przed końcem roku.