Volvo XC60 Polestar

Polestar, czyli nadworny tuner Volvo, ogłosił niedawno, że zamierza skupić się na tworzeniu nowej linii zelektryfikowanych pojazdów o sportowych osiągach. Jednym z nich jest - zoptymalizowane przez Polestara - Volvo XC60.

Volvo XC60 Polestar
Volvo XC60 PolestarInformacja prasowa (moto)

Zgodnie z tradycją firma skupiła się na przeróbkach natury technicznej. Poprawiono m.in. reakcję na dodanie i zdjęcie nogi z gazu, usprawniono układ wydechowy i zmodyfikowano program sterujący automatyczną skrzynią biegów.

Przekładnia ma teraz  szybciej reagować na poczynania kierowcy i pozwalać jednostce napędowej osiągnąć większą prędkość obrotową. Funkcja "przeciągania" poszczególnych przełożeń korzysta m.in. z czujników przeciążeniowych i skrętu kierownicy. Dzięki temu komputer unika zmian biegów w zakrętach, co ogranicza ryzyko poślizgu.

Szwedzi nie chwalą się osiągami XC60 ze znaczkiem Polestar. Wiadomo jedynie, że w hybrydowej odmianie T8 samochód zużywać ma średnio około 2,1 l benzyny na 100 km przy wykorzystaniu elektrycznego zasięgu wynoszącego 45 km. W tej wersji moc układu napędowego wynosi 421 KM.

Volvo XC60 PolestarInformacja prasowa (moto)

Ceny nowego XC60 Polestar pozostają tajemnicą. Producent zdradził jedynie, że pakiet optymalizacji dostępny będzie dla wszystkich wersji napędowych: T8, T6, T5 oraz D5 i D4.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas