Volkswagen polo blueGT. Szybki i ekonomiczny

Oprócz nowych modeli samochodów w Genewie debiutują nowe wersje już znanych pojazdów. Taką nowością jest np. volkswagen polo blueGT.

VW polo blueGT
VW polo blueGTInformacja prasowa (moto)

Genewa 2012

Lamborghini Aventador Jinteria.pl
Ferrari F12 Berlinettainteria.pl
Maybachinteria.pl
Rover Evoque Cabrio conceptinteria.pl
Nissan "zaproszenie"interia.pl
Rinspeed concept carinteria.pl
Rinspeed concept carinteria.pl
Rolls Royceinteria.pl
Renault Twizyinteria.pl
Peugeot 4008interia.pl
Volvo V40interia.pl
Peugeot 208interia.pl
Peugeot 208interia.pl
Maserati GranTurismo Sportinteria.pl
Maserati GranTurismo Sportinteria.pl
Fisker Karma hybridinteria.pl
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesseinteria.pl
Volkswagen Cross Coupe hybrid concept carinteria.pl
Giugiaro Brivido Conceptinteria.pl
Opel Mokkainteria.pl
Ford B-Maxinteria.pl
Aston Martininteria.pl
Citroen Berlingointeria.pl
Bentley EXP 9 F concept carinteria.pl
Lamborghini Aventador Jinteria.pl
Bentley EXP 9 F concept carinteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesseinteria.pl
Chevrolet volt. Samochód Roku 2012. W Genewie "tankował" go ...amerykański policjantinteria.pl
Prototyp Vredesteininteria.pl
Prototyp Vredesteininteria.pl
Prototyp Vredesteininteria.pl
Nowe mitsubishi outlanderinteria.pl
Nowe mitsubishi outlanderinteria.pl
Dacia lodgyinteria.pl
Dacia lodgyinteria.pl
Dacia lodgyinteria.pl
Hybrydowy yaris, premiera Toyoty w Genewieinteria.pl
Hybrydowy yarisinteria.pl
Hybrydowy yarisinteria.pl
Lancia flaviainteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Ferrari F12interia.pl
Ferrari F12interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
Elektryczny smart brabusinteria.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Nowe volvo S40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
Prototyp Nissana invitationinteria.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl

Wyglądający całkiem znajomo samochód jest napędzany silnikiem TSI o pojemności 1.4 l i mocy 140 KM. W czym tkwi tajemnica? Otóż jednostkę wyposażono w system Active Cylinder Management (ACT), który potrafi podczas jazdy odłączyć dwa cylindry.

System zarządzania pracą cylindrów nie jest nowością w świecie motoryzacji, stosuje go również Volkswagen. Tyle tylko, że zwykle montowano go w mocnych samochodach, napędzanych dużymi silnikami, najczęściej V8 i V12. Teraz system, który odłącza drugi i trzeci cylinder, podczas ekonomicznej jazdy ze stałą prędkością, trafił do silnika czterocylindrowego.

W efekcie jednostka napędowa zużywa średnio 4,7 l benzyny na 100 km (108 g CO2/km). W połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią typu DSG zużycie paliwa spada o kolejne 0,2 l/100 km.

Informacja prasowa (moto)

Polo blueGT wyposażono również w układ start&stop oraz odzyskiwania energii podczas hamowania (służy ona do zasilania pokładowych systemów elektrycznych, w pewnym stopniu odciążając alternator).

Na uwagę zasługują bardzo dobre osiągi ekologicznego polo. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s, a jego prędkość maksymalna to 210 km/h.

Informacja prasowa (moto)

Stylistycznie polo blueGT wyróżnia się 17-calowymi kołami, oznaczeniem BlueMotion i GT oraz niektórymi elementami, jak zderzaki czy obniżone o 15 mm zawieszenie, pochodzącymi z polo GTI.

Volkswagen polo blueGT trafi do salonów w lipcu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas