Volkswagen polo blueGT. Szybki i ekonomiczny
Oprócz nowych modeli samochodów w Genewie debiutują nowe wersje już znanych pojazdów. Taką nowością jest np. volkswagen polo blueGT.
Genewa 2012
Wyglądający całkiem znajomo samochód jest napędzany silnikiem TSI o pojemności 1.4 l i mocy 140 KM. W czym tkwi tajemnica? Otóż jednostkę wyposażono w system Active Cylinder Management (ACT), który potrafi podczas jazdy odłączyć dwa cylindry.
System zarządzania pracą cylindrów nie jest nowością w świecie motoryzacji, stosuje go również Volkswagen. Tyle tylko, że zwykle montowano go w mocnych samochodach, napędzanych dużymi silnikami, najczęściej V8 i V12. Teraz system, który odłącza drugi i trzeci cylinder, podczas ekonomicznej jazdy ze stałą prędkością, trafił do silnika czterocylindrowego.
W efekcie jednostka napędowa zużywa średnio 4,7 l benzyny na 100 km (108 g CO2/km). W połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią typu DSG zużycie paliwa spada o kolejne 0,2 l/100 km.
Polo blueGT wyposażono również w układ start&stop oraz odzyskiwania energii podczas hamowania (służy ona do zasilania pokładowych systemów elektrycznych, w pewnym stopniu odciążając alternator).
Na uwagę zasługują bardzo dobre osiągi ekologicznego polo. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s, a jego prędkość maksymalna to 210 km/h.
Stylistycznie polo blueGT wyróżnia się 17-calowymi kołami, oznaczeniem BlueMotion i GT oraz niektórymi elementami, jak zderzaki czy obniżone o 15 mm zawieszenie, pochodzącymi z polo GTI.
Volkswagen polo blueGT trafi do salonów w lipcu.