Trzy cylindry w BMW? Czy to może się udać?

BMW jest obecnie najlepiej sprzedającą się marką premium na świecie. Producent z Bawarii sprzedał w zeszłym roku przeszło 1,8 mln pojazdów. To wynik aż o 9,5 proc. lepszy niż dwa lata temu.

BMW na początek roku przygotowało szereg nowości
BMW na początek roku przygotowało szereg nowościInformacja prasowa (moto)

Chęć utrzymania czołowej pozycji wymaga nieustannej modernizacji gamy modelowej. Jakie nowości pojawią się w salonach niemieckiej marki w pierwszym kwartale 2015 roku?

Wiosną rozpocznie się sprzedaż zmodernizowanej serii 2 w wersji coupe i kabriolet. Samochody wyposażone zostaną w nowe, benzynowe, trzycylindrowe jednostki napędowe serii TwinPowerTurbo o pojemności 1,5 l. Silnik trafi do modeli oznaczonych, jako 218i. Jednostki legitymują się mocą 136 KM i maksymalnym momentem obrotowym 220 Nm. To wystarcza, by BMW 218i Coupe przyspieszało do 100 km/h w 8,8 s i zużywało średnio niewiele ponad 5 l benzyny na 100 km.

Ponadto, od marca, na liście opcji modelu 220d pojawi się też system napędu na cztery koła xDrive, który występować ma z automatyczną, ośmiostopniową przekładnią Steptronic.

Modyfikacjom ulegnie też gama modelowa przednionapędowego vana - BMW 2 Active Tourer. W ofercie jednostek napędowych pojawi się nowy, podstawowy, wysokoprężny silnik o trzech cylindrach. Model 214d Active Tourer rozwija moc 95 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 220 Nm. Samochód, który zużywać ma średnio poniżej 4 l oleju napędowego na 100 km przyspiesza do 100 km w 12,9 s.

Nowości czekają też na klientów decydujących się na serię 3. Pod maską tego modelu pojawi się nowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l (wersje 316d i 316d Touring). Jednostka generuje moc 116 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm (o 10 Nm więcej niż do tej pory). Motor współpracować możne z opcjonalną, ośmiostopniową przekładnią automatyczną Steptronic.

Trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 lInformacja prasowa (moto)

BMW 316d z ręczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 10,7 s - wersja Touring w 11,2 s. Średnie zużycie paliwa, rzecz jasna w cyklu pomiarowym, waha się między 3,9 a 4,3 l w zależności od wersji.

Czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2.0Informacja prasowa (moto)

Nowe jednostki napędowe pojawią się również pod maską BMW serii 4. W marcu na rynku pojawi się nowy, czterocylindrowy diesel o pojemności dwóch litrów. Motor rozwija moc 150 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Wyposażony w niego model 418d Coupe, ze standardową, ręczną, sześciostopniową przekładnią przyspiesza do 100 km/h w 8,6 s i zużywać ma średnio około 4,5 l oleju napędowego na 100 km (dane z cyklu pomiarowego). Kolejną nowością jest model 420d wyposażony w zmodyfikowany silnik o pojemności 2,0 l. Wysokoprężna jednostka legitymuje się teraz mocą 190 KM i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Przy zużyciu paliwa na poziomie 4,1-4,7 l/100 km (cykl pomiarowy, w zależności od wersji) podstawowe BMW 420d z ręczną skrzynią biegów rozpędza się do 100 km/h w 7,4 s. Jednostka trafi również pod maskę modelu 420d Gran Coupe (sprint do 100 km/h w 7,5 s).

Trzycylindrowy silnik DieslaInformacja prasowa (moto)

W marcu w salonach pojawi się też nowa odmiana BMW serii 5 o nazwie Sport Edition obejmująca szereg dodatków z zakresu stylistyki i wyposażenia wnętrza. Standardowym wyposażeniem będą m.in. skórzana, sportowa kierownica, przeciwmgłowe światła LED, 18-calowe felgi i pakiet BMW Individual High Gloss Shadow Line.

Począwszy od marca nowe opcje wyposażenia wnętrza pojawią się też na liście ekskluzywnego modelu i8.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas