Toyota bZ4X trafiła do Europy

Toyota bZ4X to pierwszy samochód japońskiej marki zbudowany od podstaw jako elektryczny. Auto wyróżnia się nie tylko bardzo odważną stylistyką i futurystycznym wnętrzem, ale także możliwością... zrezygnowania z klasycznej kierownicy.

Toyota bZ4X
Toyota bZ4XInformacja prasowa (moto)

Na temat Toyoty bZ4X pisaliśmy już wcześniej, ale teraz producent ogłosił, że model trafił właśnie na nasz kontynent. Jest to elektryczny SUV, mierzący niecałe 4,7 m i wyróżniający się dość oryginalną, i zupełnie nową dla japońskiego producenta, stylistyką.

Japoński SUV jest dostępny w wersji z napędem na przednie koła, korzystającej z silnika o mocy 204 KM i momencie obrotowym 265 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy, a maksymalna prędkość to 160 km/h. Odmiana z napędem na wszystkie koła ma maksymalną moc 217 KM i moment obrotowy 336 Nm. Prędkość maksymalna tej wersji pozostaje bez zmian, a przyspieszenie do 100 km/h wynosi 7,7 sekundy.

Dostępna jest tylko jedna bateria - o pojemności 71,4 kWh, która ma pozwolić na przejechanie do 450 km. Można ją ładować prądem stałym o mocy do 150 kW. Co warte odnotowania, Toyota jest bardzo pewna długowieczności swojego akumulatora i przewiduje znacznie korzystniejszą gwarancję, niż inny producenci. Według producenta przez 10 lat lub 240 tys. km, sprawność baterii ma nie spaść poniżej 90 procent!

Toyota bZ4X na zdjęciach

Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  
Toyota bZ4X  

Na koniec wspomnijmy jeszcze o chyba najciekawszej opcji, jaka trafi do Toyoty bZ4X. Będzie to pierwszy model marki z układem kierowniczym steer-by-wire - One Motion Grip, który w Europie zostanie wprowadzony w późniejszym terminie. Po rozdzieleniu mechanicznego połączenia kierownicy z przednimi kołami to elektroniczny system dostosowuje skręt kół do intencji kierowcy. To rozwiązanie pozwoliło uzyskać więcej przestrzeni na nogi, poprawiło pozycję za kierownicą oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Tradycyjna kierownica została zastąpiona wolantem One Motion Grip, sprawiając, że posługiwanie się nim jest łatwiejsze i wygodniejsze, i pozwala uniknąć przekładania rąk na kierownicy. Do osiągnięcia skrajnych położeń kół wystarczy obrót wolantu o 150 stopni.

Toyota bZ4XInformacja prasowa (moto)

Brak fizycznego połączenia pozwolił na zlikwidowanie wibracji przenoszonych z przednich kół. Jednocześnie kierowca cały czas doskonale czuje, co się dzieje z kołami i po jakiej nawierzchni jedzie. Wyczucie układu kierowniczego poprawiono poprzez niezależny układ kontroli momentu obrotowego. Charakterystyka pracy układu kierowniczego może zostać zmieniona wraz z wyborem innego trybu jazdy.

***

Motorandka z Joanną Zientarską - Ford Mustang Mach-EINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas