Testowaliśmy nowe alfy

Właśnie dzisiaj okazję do przetestowania tych pojazdów miał reporter INTERIA.PL, podczas oficjalnych jazd zapoznawczych zorganizowanych przez Alfę Romeo i słynne biuro projektowe Pininfarina pod Turynem. Mowa tu o dwóch nowych modelach włoskiego producenta - "odświeżonych" przez Pininfarinę wersjach Alfy Spider i Alfy GTV.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

O samochodach tych pisaliśmy już przy okazji ich światowej premiery podczas tegorocznego salonu w Genewie (przeczytasz o tym TUTAJ). Ich rynkowy debiut zaplanowano na maj tego roku.

INTERIA.PL

Oba te pojazdy zawsze słynęły z umiejętnego łączenia satysfakcji z podróżowania oraz sportowych i eleganckich cech zarówno nadwozia, jak i silników. Nowe generacje zostały zmienione stylistycznie, a także oferowane są w innej gamie dostępnych silników. W nowych projektach nadwozia duży udział miało włoskie biuro stylistyczne Pininfarina Style Centre.

W obu modelach znalazło się wiele nowoczesnych elementów: pozycja kierowcy została obniżona, wnętrze zyskało na ergonomii i przejrzystości, zmieniono wygląd konsoli centralnej, na której znajduje się wyłącznik kontroli trakcji, radio oraz nawigacja satelitarna. Podświetlenie tablicy przyrządów ma teraz czerwony kolor, a siedzenia i tapicerkę wykończono nowymi materiałami.

INTERIA.PL

Nowe alfy pojawią się w ofercie z trzema silnikami do wyboru. Są to jednostki sprawdzone w innych modelach włoskiej marki i cieszące się dużym uznaniem - 2.0 T.Spark o mocy 150 KM (110 kW), 2.0 JTS o mocy 165 KM (121 kW) oraz 3.2 V6 24v o mocy 240 KM (176 kW).

Technologia JTS (Jet Thrust Stoichiometric) to nowoczesny system bezpośredniego wtrysku paliwa opracowany przez Fiata, gwarantujący moc powyżej 60 kW z jednego litra pojemności silnika oraz maksymalny moment obrotowy ponad 100 Nm również z jednego litra pojemności. Drugi silnik, uzyskujący moc 240 KM przy 6200 obr/min oraz dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 289 Nm przy 4800 obr/min, to jednostka znana ze sportowych odmian Alfy 147 GTA i 156 GTA. Nowa Alfa GTV wyposażona w ten napęd osiągać będzie prędkość maksymalną 255 km/h co jest najlepszym wynikiem wśród aut produkcyjnych w historii Alfy Romeo. Ostatnim silnikiem jest jednostka 2.0 T.Spark, dzięki której GTV osiągać będzie prędkość maksymalną 215 km/h, a Spider 210 km/h. Z tym napędem przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje obu modelom 8,5 sekundy.

Odwiedź też galerie oficjalnych zdjęć Alfy Spider oraz Alfy GTV

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas