Suzuki Celerio. W tym roku zastąpi Alto
Na salonie w Genewie zadebiutowało Suzuki Celerio. To niewielki miejski pojazd, który zastąpi Alto.

Genewa 2014
Genewa 2014




























![Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ. Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.](https://i.iplsc.com/0003521CAHNVD82M-C322-F4.webp)
















































Celerio stworzono w oparciu o koncepcyjny model A:WIND przedstawiony podczas salonu motoryzacyjnego w Delhi w grudniu 2013 roku. Auto ma być sprzedawane w Europie i Azji.
Nadwozie Suzuki Celerio ma 360 cm długości, 160 cm szerokości i 153 cm wysokości. Rozstaw osi to 242,5 cm. Samochód jest więc wyraźnie większy niż Alto, długość zwiększyła się o 10 cm, a wysokość - o 6 cm. Również o 6 cm zwiększono rozstaw osi.
W efekcie wnętrze jest znacznie obszerniejsze, a pojemność bagażnika niemal się podwoiła (wzrosła ze 129 do 254 litrów).
Samochód napędzany będzie tylko jednym silnikiem benzynowym. Jest to trzycylindrowa jednostka o pojemności 1.0, która generuje 68 KM. Co ciekawe jednak, silnik będzie dostępny w dwóch wersjach, jedna z nich ma mieć zmienne fazy rozrządu zaworów ssących i wyższy stopień sprężania, co w połączeniu z układem automatycznego gaszenia ma dać niższe zużycie paliwa.

Moc obu wersji jest identyczna, jednak tylko silnik klasyczny (bez zmiennych faz) będzie mógł być parowany opcjonalnie ze zautomatyzowaną przekładnią Auto Gear Shift.

Nowe Suzuki Celerio trafi do europejskich salonów jesienią. Ceny nie zostały jeszcze ustalone.
