Shelby GT350R Mustang z najmocniejszym V8 w historii
Na salonie w Deroit Ford przyciąga widzów nie tylko modelem GT. Równie dużym zainteresowaniem cieszy się Mustang w wersji Shelby GT350R.
Samochód został poddany kompleksowej przebudowie i przypomina raczej wyczynowy pojazd z homologacją drogową niż klasyczne auto sportowe.
Inżynierowie zajęli się oczywiście jednostką napędową. W aucie zastosowano najmocniejszy wolnossący silnik V8 w historii Forda. Jednostka ma 5,2 l pojemności i generuje nie mniej niż 500 KM mocy i 542 Nm momentu obrotowego (tak to ujął sam producent). W silniku zastosowano m.in. płaski wał korbowy (rozwiązanie typowe dla silników wyczynowych, pozwala szybciej nabierać obrotów) oraz dodatkową chłodnicę oleju.
Całkowicie przebudowano zawieszenie, zastosowano aktywne amortyzatory MagneRide, zawieszenie obniżono, zmieniono sprężyny i stabilizatory. Moment obrotowy trafia na koła tylnej osi. Za odpowiednią trakcję odpowiada dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu torsen.
Shelby GT350R Mustang
Bezkompromisowo postąpiono w zakresie obniżania masy. Z auta usunięto tylną kanapę, układ klimatyzacji czy system grający z nawigacją i 8-calowym ekranem. Elementy te będzie można jednak zamówić w opcjonalnym pakiecie Electronics Package. Ponadto z układu wydechowego usunięto jeden z tłumików oraz zastosowano 19-calowego felgi z włókna węglowego.
Całość zmian uzupełniły modyfikacje stylistyczne, których celem było poprawienie docisku aerodynamicznego. Pojawiły się nowy spojler tylny, przedni spliter, dodatkowe wloty powietrza chłodzącego, nakładki na progi i dyfuzor.
Shelby GT350R będzie produkowany w limitowanej serii i sprzedawany w USA i Kanadzie. Pierwsze samochody trafią do klientów w tym roku, cena nie została jeszcze ustalona.