S40 - zdjęcia i filmy...
Volvo zainwestowało 340 milionów euro w fabrykę w Genk w Belgii po to aby od lutego przyszłego roku rozpocząć tam produkcję nowego auta serii S40.
Po rozwinięciu pełni możliwości będzie to największa fabryka tej firmy, o rocznej wydajności do 270 000 sztuk samochodów. Reporter INTERIA.PL jest dzisiaj w hiszpańskiej Andaluzji, gdzie odbywa się światowa premiera najnowszej wersji Volvo S40.
Nowy pojazd jest pierwszym modelem w ofercie Volvo, wytwarzanym z wykorzystaniem tzw. wspólnej technologii. Następny będzie model V50 - sportowe kombi, które trafi do sprzedaży w połowie 2004 roku. Oprócz S40 i V50 z linii produkcyjnej w Genk schodzić będzie także Volvo S60, natomiast produkcja modelu V70 zostanie przeniesiona do fabryki Torslanda w Goteborgu (Szwecja).
Nowe Volvo S40 jest krótsze, ale jednocześnie szersze i wyższe niż jego poprzednik. Dzięki temu jest więcej miejsca w jego wnętrzu. Maska silnika jest krótka z wyraźnie zaznaczonym przednim profilem kabiny. Najbardziej widoczną nową cechą jest jednak opływowa, wolno stojąca środkowa konsola, która łączy konsolę na tunelu z tablicą rozdzielczą. Jest to całkowicie nowe rozwiązanie w przemyśle motoryzacyjnym, które opracowano specjalnie dla nowego Volvo S40, a ostatnio pokazane w opisywanym przez nas studyjnym Volvo VCC.
W chwili wprowadzania na rynek, nowe Volvo S40 będzie dostępne z dwoma pięciocylindrowymi silnikami wolnossącymi: 2.4i oraz 2.4, o mocy - odpowiednio - 170 KM i 140 KM. Będzie też zupełnie nowy,
czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2.0 z układem wtryskowym "common rail" drugiej generacji.
Reporter INTERIA.PL jeździ po krętych drogach wzdłuż wybrzeży Oceanu Atlantyckiego i Morza Śródziemnego modelem S40 T5, który jest wersją o najbardziej sportowym charakterze. Pojazd ten został wyposażony w 2,5-litrowy silnik benzynowy z turbosprężarką. T5 osiąga moc 220 KM i rozwija moment 320 Nm. W przyszłości S40 T5 będzie dostępne również w wersji z napędem na wszystkie koła AWD (all-wheel-drive).
Nowa "czterdziestka" pojawi się w Polsce na przełomie stycznia i lutego 2004 roku. Najtańsza wersja kosztować ma około 90 tys. zł. Plan zakłada sprzedaż 700 sztuk rocznie.
Zobacz cztery filmy, które nakręcił reporter INTERIA.PL podczas jazd testowych nowym volvo: