S40 - zdjęcia i filmy...

Volvo zainwestowało 340 milionów euro w fabrykę w Genk w Belgii po to aby od lutego przyszłego roku rozpocząć tam produkcję nowego auta serii S40.

Volvo S40 (kliknij)
Volvo S40 (kliknij)INTERIA.PL

Po rozwinięciu pełni możliwości będzie to największa fabryka tej firmy, o rocznej wydajności do 270 000 sztuk samochodów. Reporter INTERIA.PL jest dzisiaj w hiszpańskiej Andaluzji, gdzie odbywa się światowa premiera najnowszej wersji Volvo S40.

INTERIA.PL

Nowy pojazd jest pierwszym modelem w ofercie Volvo, wytwarzanym z wykorzystaniem tzw. wspólnej technologii. Następny będzie model V50 - sportowe kombi, które trafi do sprzedaży w połowie 2004 roku. Oprócz S40 i V50 z linii produkcyjnej w Genk schodzić będzie także Volvo S60, natomiast produkcja modelu V70 zostanie przeniesiona do fabryki Torslanda w Goteborgu (Szwecja).

Nowe Volvo S40 jest krótsze, ale jednocześnie szersze i wyższe niż jego poprzednik. Dzięki temu jest więcej miejsca w jego wnętrzu. Maska silnika jest krótka z wyraźnie zaznaczonym przednim profilem kabiny. Najbardziej widoczną nową cechą jest jednak opływowa, wolno stojąca środkowa konsola, która łączy konsolę na tunelu z tablicą rozdzielczą. Jest to całkowicie nowe rozwiązanie w przemyśle motoryzacyjnym, które opracowano specjalnie dla nowego Volvo S40, a ostatnio pokazane w opisywanym przez nas studyjnym Volvo VCC.

INTERIA.PL

W chwili wprowadzania na rynek, nowe Volvo S40 będzie dostępne z dwoma pięciocylindrowymi silnikami wolnossącymi: 2.4i oraz 2.4, o mocy - odpowiednio - 170 KM i 140 KM. Będzie też zupełnie nowy,

czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2.0 z układem wtryskowym "common rail" drugiej generacji.

Reporter INTERIA.PL jeździ po krętych drogach wzdłuż wybrzeży Oceanu Atlantyckiego i Morza Śródziemnego modelem S40 T5, który jest wersją o najbardziej sportowym charakterze. Pojazd ten został wyposażony w 2,5-litrowy silnik benzynowy z turbosprężarką. T5 osiąga moc 220 KM i rozwija moment 320 Nm. W przyszłości S40 T5 będzie dostępne również w wersji z napędem na wszystkie koła AWD (all-wheel-drive).

Nowa "czterdziestka" pojawi się w Polsce na przełomie stycznia i lutego 2004 roku. Najtańsza wersja kosztować ma około 90 tys. zł. Plan zakłada sprzedaż 700 sztuk rocznie.

Zobacz cztery filmy, które nakręcił reporter INTERIA.PL podczas jazd testowych nowym volvo:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas