Porsche, które pali 6,8 litrów na 100 km

Porsche zaprezentuje w Genewie model panamera z napędem hybrydowym. Samochód ma łączyć świetne osiągi z rewelacyjnie niskim zużyciem paliwa.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Porsche panamera S hybrid wyposażone będzie w taki sam zespół napędowy, jaki spotkać można w cayenne S hybrid. Trzylitrowy, doładowany kompresorem silnik V6 o mocy 333 KM wspomagany jest przez niewielki motor elektryczny rozwijający 47 KM. Sumaryczna moc układu wynosi 380 KM.

Informacja prasowa (moto)

Samochód przyspiesza do 100 km/h w 6 sekund i może osiągnąć prędkość 270 km/h. Rewelacyjnym osiągom towarzyszy bardzo niewielkie zużycie paliwa. Wg normy NEDC wynosi ono zaledwie 7,1 l/100 km. Co więcej, montaż opcjonalnych, zaprojektowanych specjalnie dla Porsche wielosezonowych opon Michelin o obniżonych oporach toczenia, owocuje spadkiem zużycia paliwa do 6,8 l/100 km.

Sam układ hybrydowy działa typowo. Baterie ładowane są m.in w czasie hamowania, samochód może poruszać się również wyłącznie dzięki energii elektrycznej. Maksymalny zasięg w tym trybie wynosi 2 km, a prędkość - 85 km/h. Pokładowa elektronika potrafi również wyłączyć silnik spalinowy podczas jazdy autostradowej ze stałą prędkością. Operacja taka może zostać wykonana przy szybkości nie większej niż 165 km/h.

Motor elektryczny zabudowany został między silnikiem spalinowym a 8-stopniową skrzynią biegów (dzięki czemu pełni też rolę prądnicy i rozrusznika) i czerpie energię z baterii niklowo-metalowo-wodorkowych.

Informacja prasowa (moto)

Hybrydowa wersja wyposażona będzie lepiej niż "zwykłe" panamery. W standardzie znajdzie się m.in. pneumatyczne zawieszenie adaptacyjne. Samochód trafi do dealerów w czerwcu. Cena w Niemczech, wraz z podatkami, wynosić ma 106 185 euro.

Od czasu wprowadzenia na rynek piętnaście miesięcy temu, Porsche dostarczyło już swoim klientom 30 tysięcy egzemplarzy modelu panamera.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas