Oto nowe BMW X5. Większe i bardziej oszczędne

BMW opublikowało właśnie pierwsze zdjęcia nowego X5. Oficjalna premiera kolejnej generacji auta odbędzie się na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

BMW X5
BMW X5Informacja prasowa (moto)

BMW X5

 
 
 
 
 
 
 
 

Zgodnie z obowiązującym trendem nowy model jest większy, szerszy i wyższy od poprzednika. Długość karoserii wynosi teraz 4,86 m czyli o nieco ponad 3 cm więcej. Szerokość nadwozia to 1,93 m, linia dachu poprowadzona została 1,76 m nad ziemią.

Bez zmian pozostał za to - wynoszący 2,93 m - rozstaw osi. Nowy model - oznaczony symbolem F15 - powstał bowiem w oparciu o płytę podłogową modelu obecnej generacji. Tak, jak dotychczas, samochód zamówić będzie można w wersji pięcio- lub siedmioosobowej. W przypadku tej pierwszej pojemność bagażnika wynosić ma rekordowe 650 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy kierowca ma mieć do dyspozycji aż 1 870 l.

W momencie debiutu rynkowego auto oferowane będzie z jedną z trzech jednostek napędowych. Najsłabsza odmiana - xDrive30d - napędzana jest trzylitrowym turbodieslem o mocy 258 KM i maksymalnym momencie obrotowym 560 Nm. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg oficjalnych informacji - wynosi 6,2 l/100 km.

Klienci będą się też mogli zdecydować na wzmocniony wariant trzylitrowego diesla (M Performance) oznaczony symbolem M50d. Model o tej nazwie - m.in. dzięki zastosowaniu aż trzech turbosprężarek - dysponować ma mocą 381 KM i maksymalnym momentem obrotowym 740 Nm. To wystarczy, by wskazówka prędkościomierza potrafiła wspiąć się do 250 km/h. Sprint do "setki" zajmować ma jedynie 5,3 s. Auto w takiej konfiguracji - zdaniem BMW - zużywać ma średnio 6,7 l oleju napędowego na 100 km.

Informacja prasowa (moto)

Topowa odmiana - BMW X5 xDrive50i- napędzana jest benzynowym silnikiem V8 o pojemności 4,4 l. Wyposażona w dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa i system Valvetronic jednostka dysponuje mocą 450 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w równe 5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. To o 0,5 s szybciej niż w przypadku aktualnie produkowanego modelu.

Informacja prasowa (moto)

W grudniu do oferty modelowej dołączą również słabsze wersje: XDrive40d oraz xDrive35i. Paleta jednostek napędowych wzbogaci się też o odmiany xDrive25d i sDrive25d.

Niezależnie od wersji silnikowej, standardowym wyposażeniem nowego X5, będzie automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów i system start&stop.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas