Oto całkowicie nowe Mini III generacji!
Na rozpoczynającym się już w piątek salonie motoryzacyjnym w Los Angeles BMW zaprezentuje po raz pierwszy całkowicie nowe Mini. Czym nowe auto wyróżnia się na tle poprzedników?
Mini III generacji
Na pierwszy rzut oka nowy model niewiele różni się od obecnego - samochód musi przecież nawiązywać do legendarnego pierwowzoru. Pierwsze wrażenie jest jednak całkowicie błędne - auto zaprojektowano bowiem od podstaw a z poprzednią generacją łączy je wyłącznie nazwa.
Nadwozie jest teraz o 98 mm dłuższe, 44 mm szersze i 7 mm wyższe. O 28 mm - do 2495 mm - wydłużono rozstaw osi, by poprawić trakcję, poszerzono też rozstaw kół.
W stylizacji również zaszły daleko idące zmiany. Charakterystycznym elementem nowego designu są przednie reflektory z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej. Na życzenie klienta przednie lampy mogą być wykonane w całości w technologii LED. Zadano też o szczegóły będące ukłonem w stronę historycznych modeli, jak chociażby sześciokątna osłona chłodnicy.
We wnętrzu nie znajdziemy już umieszczonych centralnie zegarów. Obrotomierz i prędkościomierz zamontowano wprost przed oczami kierowcy, na szczycie konsoli środkowej - w okrągłej - nawiązującej do poprzedników - obudowie umieszczono ciekłokrystaliczny, kolorowy wyświetlacz. Nabywcom przypadnie do gustu gruntownie przeprojektowana przestrzeń bagażowa. Bgażnik powiększono aż o 51 l i może on teraz pomieścić pakunki o objętości do 211 l.
Przy okazji opracowywania nowego modelu nie próżnowali inżynierowie odpowiedzialni za jednostki napędowe. Wraz z debiutem auta pojawi się nowa rodzina turbodoładowanych silników wykorzystujących technologię TwinPower Turbo.
Aż dwa z trzech motorów mają pojemność niespełna 1,5 l i zaledwie trzy cylindry. Pierwszym jest benzynowy motor rozwijający 136 KM i dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 230 Nm. Wyposażony w tę jednostkę Mini (auto w tej wersji nosić będzie nazwę Mini Cooper) przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 210 km/h.
Kolejną konstrukcją o zaledwie trzech cylindrach jest silnik Diesla. Jednostka D3 ma pojemność jedynie 1496 cm3 i rozwija moc 116 KM. Zasilany wtryskiem bezpośrednim o ciśnieniu do 2 tys. bar motor dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm. Mini z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 205 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg oficjalnego stanowiska BMW - to 3,5 l/100 km.
Najmocniejszą jednostką w gamie silników nowego Mini jest benzynowy 2,0 l. Motor, który napędzać ma samochody w wersji Cooper S, rozwija 192 KM i 280 Nm. Samochód w takiej konfiguracji osiąga setkę w 6,8 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 235 km/h.