Nowe BMW X2. W salonach na wiosnę
BMW zaprezentowało właśnie kolejnego członka "uterenowionej" rodziny X - model X2. Auto, oznaczone kodem producenta F39, trafić ma na rynek wiosną przyszłego roku.
Nowy model określić można mianem "iksjedynki na sterydach". Karoseria BMW X2 mierzy 4360 mm długości, 1824 mm szerokości i 1526 mm wysokości. Również rozstaw osi - 2670 mm - i wskazująca na miejskie pochodzenie średnica zawracania (11,3 m) - każe pozycjonować samochód w segmencie kompaktowych crossoverów.
Kształty nadwozia nawiązują do koncepcyjnego modelu zaprezentowanego na ubiegłorocznym salonie w Paryżu. Mamy do czynienia z klasycznym, pięciodrzwiowym hatchbackiem o podwyższonym zawieszeniu. W przypadku standardowego modelu prześwit wynosi 182 mm. Na liście opcji znaleźć ma się aktywny system Dynamic Dumper Control, który w połączeniu z zawieszeniem M oznaczać będzie obniżenie pojazdu o 10 mm.
Z przodu w oczy rzucają się zwłaszcza trójkątne wloty powietrza umieszczone w narożnikach zderzaka. Z tyłu mamy do czynienia z dwiema okrągłymi końcówkami układu wydechowego i typową dla hatchbacków niemieckiej marki niewielką tylną klapą skrywającą bagażnik o pojemności 470 l.
BMW X2
Auto oferowane będzie w trzech odmianach: Basic, M Sport oraz M Sport X. Standardową poznamy po obręczach w rozmiarze 17 cali (opcjonalnie do 19) i czarnych listwach progowych. Bogatsza - M Sport - wyróżnia się przemodelowanym przednim zderzakiem, większymi kołami (19-20 cali) i osłonami progów i nadkoli w kolorze karoserii. Topowa odmiana M Sport X cechuje się lakierowanymi na srebrno (w nomenklaturze BMW "Frozen Grey") osłonami progów i elementami zderzaków (nawiązujące do osłon podwoziowych stosowanych w "dorosłych" terenówkach).
Wnętrze do złudzenia przypomina kabinę modelu X1. Lista opcji obejmuje m.in. szeroki wybór skórzanych tapicerek, panoramiczne okno dachowe, czy kolorowy wyświetlacz HUD.
W momencie rynkowego debiutu klienci będą mieli do wyboru trzy wersje silnikowe - jedną benzynową i dwie wysokoprężne. Podstawowy model - BMW X2 sDrive20i - napędzany jest benzynowym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 l. Doładowana jednostka (Twin Power Turbo) z bezpośrednim wtryskiem i podwójnym "Vanosem" generuje moc 192 KM (w zakresie 5000-6000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 280 Nm (1350-4600 obr./min). W układzie przeniesienia napędu zastosowano zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię o siedmiu przełożeniach. Auto w takiej konfiguracji przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s i osiąga prędkość maksymalną 227 km/h.
W ofercie pojawią się też dwa silniki Diesla - oba o pojemności 2,0 l. Słabszy model BMW X2 xDrive20d rozwija 190 KM (4000 obr./min) i 400 Nm (1750 - 2500 obr./min). Mocniejszy - BMW X2 xDrive25d - może się pochwalić mocą 231 KM (4400 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm (1500-3000 obr./min). W obu przypadkach za przeniesienie napędu odpowiada klasyczna, automatyczna przekładnia o ośmiu przełożeniach.
Podstawowy diesel zapewnia sprint do 100 km/h w 7,7 s i prędkość maksymalną 221 km/h. Wzmocniona odmiana legitymuje się przyspieszeniem do 100 km/h w 6,7 s i prędkością maksymalną 237 km/h.
Premiera rynkowa BMW X2 zaplanowana została na marzec 2018 roku. Wtedy również poznamy szczegółowy cennik nowego modelu.