Nowe BMW M5 z napędem xDrive!

Fani BMW odliczają dni do premiery kolejnej, szóstej już, generacji legendarnego M5. Nowy model, który zadebiutować ma jeszcze w tym roku, otrzyma szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych.

BMW M5
BMW M5Informacja prasowa (moto)

Ortodoksyjni miłośnicy klasycznych M5 mogą być zaskoczeni. Niemiecki producent poinformował właśnie, że samochód wyposażony będzie w system napędu na cztery koła M xDrive! Konstruktorzy twierdzą, że takie rozwiązanie było konieczne, by kierowca mógł w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w przekonstruowanym silniku 4,4 l V8 TwinPower Turbo i zaprojektowanej od podstaw ośmiostopniowej, automatycznej przekładni Steptronic M.

Ta ostatnia charakteryzować ma się niezwykłą szybkością i płynnością działania. Dzięki zastosowaniu napędu 4x4 nowy model deklasować ma poprzedników m.in. w takich kategoriach, jak przyspieszenie do 100 km/h i 200 km/h.

Oficjalne dane techniczne trzymane są w tajemnicy. Wszystko wskazuje jednak na to, że nowa jednostka napędowa rozwijać będzie moc około  600 KM, a przyspieszenie do 100 km/h zajmować ma autu poniżej 4 s.

BMW M5 xDrive w kamuflażu

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Niemcy nie zamierzają jednak zupełnie odwracać się od tradycji. Za rozdział momentu obrotowego pomiędzy osie odpowiadać będzie osobna jednostka sterująca. Dzięki niej kierowca ma mieć do wyboru pięć różnych konfiguracji napędu i elektronicznych "aniołów stróży" w  postaci systemów DSC i MDM. Trzy główne tryby pracy napędu to 4WD, 4 WD Sport oraz... 2WD!

Przy tylnej osi pracować ma aktywny, sterowany elektronicznie, dyferencjał, który - w zależności od sytuacji - może zostać zblokowany w 100 proc.

BMW M5 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas