Nowe bardzo szybkie S. Będzie hit?
Audi A3 w wersji sedan to niejedna nowość w ofercie producenta z Ingolstadt. W przyszłym roku w salonach pojawi się również trzybryłowe Audi S3!

Topowa wersja S3 Limousine - bo tak właśnie brzmi pełna nazwa auta - charakteryzuje się zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. Z tyłu zastosowano cztery owalne końcówki rur układu wydechowego zaopatrzone w chromowane osłony. We wnętrzu znajdziemy m.in. sportowe siedzenia, wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne.
Samochód napędzany będzie benzynowym silnikiem 2,0 TFSI. Jednostka wyposażona m.in. w podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów obrotowych, generować ma moc 300 KM i dysponować maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm.
Podobnie, jak "cywilne" wersje nowego A3 w wersji sedan, do wyboru będą ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów, lub zautomatyzowana, sześciostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia S-tronic.
W wersji z ręczną skrzynią samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s. Modele z przekładnią zautomatyzowaną osiągają setkę w 4,9 s. od startu. Niezależnie od zastosowanej skrzyni, prędkość maksymalna to 250 km/h.

Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem układu Quattro, w którym za transfer momentu pomiędzy osie odpowiada sprzęgło wielopłytkowe. Jeśli wierzyć producentowi, czterocylindrowy silnik turbo zużywa średnio jedynie 6,9 lub 7,0 l paliwa na 100 km (ze skrzynią S-tronic lub z przekładnią ręczną).

Wersja S3 zawieszona jest o 25 mm niżej, niż w konwencjonalnym modelu. Za 18-calowymi kołami, które są elementem wyposażenia standardowego, kryją się olbrzymie hamulce. Przednie tarcze mają średnicę aż 340 mm. Progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym różnicuje przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół.

Rynkowy debit Audi S3 Limousine spodziewany jest z początkiem przyszłego roku. Ceny modelu nie są jeszcze znane.