Nowa Toyota Aygo. Ostatni z "trojaczków"
Po nowym Citroenie C1 i Peugeocie 108 przyszła kolej na ostatniego z "czeskich trojaczków z Kolina". Na salonie genewskim Toyota zaprezentowała właśnie oficjalnie nowe wcielenie modelu Aygo.

Genewa 2014
Genewa 2014




























![Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ. Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.](https://i.iplsc.com/0003521CAHNVD82M-C322-F4.webp)
















































W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, nowe auto wyraźnie dystansuje się od francuskiego rodzeństwa. Styliści Toyoty zdecydowali się na ciekawy zabieg - motywem przewodnim pasa przedniego jest wkomponowana w zderzak i rozciągająca się aż do lusterek litera "x".
Podobnie jak francuscy kuzyni, nowe Aygo jest nieznacznie dłuższe (o 25 mm) i odrobinę niższe (o 5 mm) od poprzednika. Karoseria mierzy więc dokładnie 3455 mm. O 29 l wzrosła pojemność bagażnika, który pomieści teraz pakunki o objętości do 168 litrów.
Wnętrze zaprojektowane zostało od podstaw. Samochód sprawia wrażenie zdecydowanie bardziej dorosłego - obecność nieosłoniętych blaszanych elementy karoserii zredukowano do minimum. Całkowicie nowy jest projekt deski rozdzielczej z dużym pojedynczym prędkościomierzem i centralnym panelem dotykowym o przekątnej 7 cali.

Pod maską znajdziemy zmodernizowany, znany z poprzednika, benzynowy, trzycylindrowy silnik 1,0 l VVT-i o mocy 68 KM. Jednostka zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 14,2 s i prędkość maksymalną 160 km/h.

