Nowa Toyota Aygo. Ostatni z "trojaczków"
Po nowym Citroenie C1 i Peugeocie 108 przyszła kolej na ostatniego z "czeskich trojaczków z Kolina". Na salonie genewskim Toyota zaprezentowała właśnie oficjalnie nowe wcielenie modelu Aygo.
Genewa 2014
Genewa 2014
W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, nowe auto wyraźnie dystansuje się od francuskiego rodzeństwa. Styliści Toyoty zdecydowali się na ciekawy zabieg - motywem przewodnim pasa przedniego jest wkomponowana w zderzak i rozciągająca się aż do lusterek litera "x".
Podobnie jak francuscy kuzyni, nowe Aygo jest nieznacznie dłuższe (o 25 mm) i odrobinę niższe (o 5 mm) od poprzednika. Karoseria mierzy więc dokładnie 3455 mm. O 29 l wzrosła pojemność bagażnika, który pomieści teraz pakunki o objętości do 168 litrów.
Wnętrze zaprojektowane zostało od podstaw. Samochód sprawia wrażenie zdecydowanie bardziej dorosłego - obecność nieosłoniętych blaszanych elementy karoserii zredukowano do minimum. Całkowicie nowy jest projekt deski rozdzielczej z dużym pojedynczym prędkościomierzem i centralnym panelem dotykowym o przekątnej 7 cali.
Pod maską znajdziemy zmodernizowany, znany z poprzednika, benzynowy, trzycylindrowy silnik 1,0 l VVT-i o mocy 68 KM. Jednostka zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 14,2 s i prędkość maksymalną 160 km/h.