Nowa Honda Civic zaprezentowana!
Na specjalnie przygotowanej imprezie w Los Angeles, odbyła się premiera Hondy Civic dziesiątej generacji, ale póki co tylko w wersji sedan.

Rynek amerykański, ale również azjatycki, uwielbia samochody z trójbryłowym nadwoziem, dlatego też nowy Civic został pokazany właśnie jako sedan. Doświadczenie pokazuje, że wersje europejskie zauważalnie różnią się od tych sprzedawanych w USA, ale z pewnością odmiana na Stary Kontynent będzie miała z nią wiele wspólnego.

Podobnie nie powinniśmy sugerować się wnętrzem nowego Civica pokazanego w USA. Deska rozdzielcza na pewno zostanie zmodyfikowana, a wersja hatchback otrzyma zupełnie nowy projekt. Elementem wspólnym może być jedynie kierownica, system multimedialny (oparty Androidzie), a także panel klimatyzacji. Podobnie wyglądać mogą również zegary.
Wśród rzeczy, które z pewnością zobaczymy w Europie, warto wymienić nowy silnik benzynowy o pojemności 1,5-litra, wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz turbodoładowanie, mający około 172 KM. Współpracuje on z bezstopniową skrzynią CVT.
Drugi z silników, który prawdopodobnie nie pojawi się w Europie, to 2-litrowa, wolnossąca jednostka o mocy 160 KM. Występuje ona z 6-biegową przekładnią manualną lub opcjonalną CVT.
Honda Civic X ma niemal identyczne wymiary co poprzednik (różnice rzędu 2 cm). Producent zapewnia jednak, że auto oferuje nieco przestronniejszą kabinę, a także powiększony do około 510 l bagażnik. Udało się również nieznacznie zmniejszyć masę własną samochodu - o 31 kg.

Ponieważ mamy do czynienia z zupełnie nowym modelem, otrzymał on zaprojektowane na nowo zawieszenie ze znacznie większymi stabilizatorami oraz układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. Honda zastosowała również system zwany Agile Handling Assist, który podczas szybkiego pokonywania zakrętów przyhamowuje poszczególne koła, aby zapewnić lepszą stabilność i większą zwrotność. Jego działanie bardzo przypomina system ESP i na nim bazuje, ale symuluje również pracę układu pozwalającego na rozdzielanie mocy między kołami.

Nowa Honda Civic wejdzie na rynek w USA jeszcze w tym roku. Dostępna będzie jako sedan, coupe, a także, po raz pierwszy w Stanach, jako hatchback.