Nissan hi-cross. Czy takie będzie nowe murano?
Gdy kilka dni temu w internecie pojawiło się pierwsze, niezbyt wyraźne zdjęcie prototypu o nazwie hi-cross, przedstawiciele Nissana zarzekali się, że nie jest on zapowiedzią nowego qashgaia.
Genewa 2012
Mówili prawdę. Zaprezentowany właśnie na salonie w Genewie samochód traktować można jednak jako preludium do kolejnej generacji modelu murano lub X-trail...
Hi-cross mierzy 4,66 m długości, 1,86 m szerokości i 1,67 m wysokości. W futurystycznym wnętrzu przewidziano miejsca dla siedmiu osób (dwa dodatkowe fotele w bagażniku).
Mimo wysokiego prześwitu, 21-calowe felgi, w które wyposażono koncepcyjne auto zdradzają, że jego naturalnym środowiskiem są utwardzone, asfaltowe drogi.
Zgodnie z panującą modą, hi-cross jest pojazdem hybrydowym. Głównym źródłem napędu jest dwulitrowy, benzynowy silnik spalinowy z bezpośrednim wtryskiem, który w razie potrzeby wspomagany jest przez niewielki, trakcyjny motor elektryczny.
Chociaż japońska firma nie zdradziła danych technicznych i osiągów, jej przedstawiciele twierdzą, że takie rozwiązanie łączy przyjemność jazdy pojazdem z silnikiem 2,5 l z kosztami utrzymania auta o pojemności 2 litrów.