Mercedes klasy A już po liftingu. Wiemy, co się zmieniło!
Mercedes opublikował właśnie pierwsze informacje dotyczące odświeżonego modelu A. Co zmieniło się w aucie, które w 2012 roku zapoczątkowało stylistyczną rewolucję pojazdów spod znaku trójramiennej gwiazdy?
Zmiany w wyglądzie karoserii śmiało uznać można za kosmetyczne. Delikatnie przemodelowano kształt zderzaków, zmieniła się też m.in. struktura kratownicy wlotu powietrza w osłonie chłodnicy. Fani modelu dostrzegą też subtelnie przestylizowane światła. Przednie, na życzenie klienta, mogą być wykonane w technologii LED (standard w odmianie A45 AMG).
W kabinie odnajdziemy kilka akcentów zapożyczonych z większego CLA i zaktualizowany system multimedialny z - opcjonalnym - "wolnostojącym", montowanym na szczycie deski rozdzielczej, wyświetlaczem o przekątnej 8 cali. Zmieniła się też faktura przełączników (są teraz galwanizowane) i wykończenie osadzonych w tubach zegarów. Odświeżono również kolorystykę i niektóre z wykorzystanych do wykończenia kabiny materiałów.
Podstawowa wersja - A160 - wyposażona jest w benzynowy silnik 1,6 l o mocy 102 KM i maksymalnym momencie obrotowym 180 Nm. Najoszczędniejsza model - wysokoprężny A180d BlueEFFICIENTY - ma pod maską silnik o pojemności 1,5 l. Jednostka o mocy 109 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm - przynajmniej wg producenta - zużywa średnio 3,5 l oleju napędowego na 100 km.
Delikatne modyfikacje dotknęły też wysokoprężną jednostkę o pojemności 2,1 l z modelu A220d. Motor rozwija teraz 177 KM, czyli o 7 KM więcej niż do tej pory. Zastrzyk mocy otrzymała też odmiana A250 Sport, która rozwija obecnie 218 KM zamiast 211 KM.
Mercedes klasy A po liftingu
Flagowy A45 AMG również jest zdecydowanie mocniejszy niż do tej pory. Auto legitymuje się teraz mocą 381 KM i maksymalnym momentem obrotowym 475 Nm. Do tej pory było to odpowiednio 360 KM i 450 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,2 s i - rzecz jasna w cyklu pomiarowym - spala 6,9 l/100 km.
Mercedes A45 AMG opcjonalnie może być wyposażony w pakiet AMG DYNAMIC PLUS obejmujący m.in. nowy, przedni dyferencjał o ograniczonym uślizgu i adaptacyjne zawieszenie z dwustopniową regulacją tłumienia.