Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Pierwszy plug-in AMG

​Mercedes-AMG GT 63 S E Performance to nieco skomplikowana nazwa pierwszej hybrydy plugi-in od AMG. Od razu trzeba powiedzieć - nie o ekologię w tym aucie chodzi!

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Mercedes-AMG GT 63 S E PerformanceInformacja prasowa (moto)

Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door E Performance to najmocniejsza wersja tego modelu, która ze szczytu spycha 639-konnego GT 63 S.

Pod maską Mercedes-AMG GT 63 S E Performance znalazł się doskonale znany silnik 4.0V8 biturbo. Moc generowana przez tę ośmiocylindrową jednostkę to 639 KM, moment obrotowy - 900 Nm.

Nowością jest zamontowany przy tylnej osi elektryczny zespół napędowy. Składa się on z silnika elektrycznego generującego 204 KM i 320 Nm, dwubiegowej przekładni oraz akumulatora o dość symbolicznej pojemności 6,1 kWh (hybrydy plug-in zwykle mają baterie przynajmniej dwukrotnie większe).

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance to pierwsza hybryda plug-in od AMG. O ekologii można zapomnieć - auto dysponuje mocą 843 KM!

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 

Moc systemowa Mercedesa-AMT GT 63 S E Performance wynosi 843 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy to 1470 Nm (Mercedes podaje też "dolne widełki", wynoszące 1010 Nm - najwyraźniej to wartość stała, a 1470 Nm jaką można uzyskać chwilowo)! Osiągi są nieprawdopodobne. Auto przyśpiesza do 100 km/h w 2,9 s, a po niecałych 10 sekundach na liczniku pojawia się 200 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 316 km/h.Zlokalizowanie elektrycznego komponentu układu napędowego przy tylnej osi dobrze wpływa na rozkład mas. Producent podkreśla przy tym, że ważąca 89 kg bateria ma wysoką gęstość mocy,. Wprost przyznaje również, że zaprojektowano ją nie po to, by auto miał jak największy zasięg w trybie elektrycznym (plug-iny zwykle mogą przejechać bez używania jednostki spalinowej około 50 km), ale do szybkiego dostarczania mocy silnikowi elektrycznemu.

Mercedes-AMG GT 63 S E PerformanceInformacja prasowa (moto)

Stąd niewielka pojemność akumulatora, która wystarczyć ma - teoretycznie - do przejechania w trybie elektrycznym zaledwie 12 km.

Mercedes-AMG GT 63 S E PerformanceInformacja prasowa (moto)

Poza trybem elektrycznym kierowca ma do wyboru jeszcze tryby: Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery i Individual. Standardowe wyposażenie stanowi pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+, a także hamulce ceramiczne.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance na filmie 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas