Lamborghini Huracan Tecnica - nowy model z napędem na tył

Paweł Rygas

Oprac.: Paweł Rygas

Drapieżny design, napęd na tylne koła i wolnossący silnik V10 o mocy 640 KM mocy. Tak, w jednym zdaniu, podsumować można najnowsze dzieło Lamborghini - model Huracán Tecnica.

Lamborghini Huracan Tecnica
Lamborghini Huracan Tecnica Informacja prasowa (moto)

Bazą do jego stworzenia pojazdu było Lamborghini Huracan Evo. Tecnica jest jednak od niego o 6,1 cm dłuższa, dzięki czemu - mimo tej samej wysokości i szerokości - wydaje się niższa i szersza. Efekt ten podkreśla czerń przedniej części zderzaka ciągnącej się wzdłuż boków pojazdu, aż do bocznych wlotów powietrza.

Nowy zderzak Ypsilon Terzo Millennio, zastosowany po raz pierwszy w Huracanie, wyposażony jest w kurtynę powietrzną. Z kolei przedni rozdzielacz z dolnymi, otwartymi listwami, kierującymi powietrze przez koła, przyczynia się do poprawy docisku i zwiększa chłodzenie.  Nowa konstrukcja umożliwiła także zmniejszenie oporu powietrza o 20 proc., poprawiając  aerodynamikę pojazdu oraz stabilność podczas hamowania i dynamicznego wchodzenia w zakręty.

Lamborghini Huracan Tecnica - 640 KM i napęd na tył

Lamborghini Huracan Tecnica Informacja prasowa (moto)

Tecnica została wyposażona w silnik znany już kierowcom z Lamborghini Huracan STO. Wolnossący V10 o pojemności 5,2 litra zapewnia 640 KM i moment obrotowy 565 Nm przy 6500 obr./min. Samochód rozpędza się w 3,2 sekundy od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna to 325 km/h.  Nowy Huracan wyposażony jest w napęd na tylną oś, specjalnie dostrojony system kontroli trakcji Performance (P-TCS) oraz nową konfigurację zawieszenia, dostosowaną specjalnie dla tego modelu.

Masa Lamborghini Huracan Tecnica to 1379 kg. Stosunek do mocy do masy w tym modelu wynosi więc 2,15 kg/KM. Kierowcy mogą wybrać jeden z trzech trybów:

  • STRADA - zapewnia stabilność i maksymalną zwrotność pojazdu, a także umożliwia wektorowanie momentu obrotowego i skorzystanie z systemu kontroli trakcji Performance Traction Control System (P-TCS). Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów są w tym trybie dostosowane pod kątem komfortowej codziennej jazdy.
  • SPORT - w tym trybie kontrola trakcji pozwala na zwiększone uślizgi tylnej osi gwarantując kierowcy dużą frajdę z obcowania z pojazdem, 
  • CORSA -  pojazd w tym trybie reaguje na każdy ruch kierowcy, a ryk wolnossącego silnika nieustannie przypomina o sportowym rodowodzie auta. Układ napędowy został tak skalibrowany, aby zapewnić optymalną reakcję przepustnicy i możliwie najszybszą zmianę biegów. 

Lamborghini Huracan Tecnica - 200 opcji personalizacji

Lamborghini Huracan Tecnica Informacja prasowa (moto)

Czerpiąc z torowych doświadczeń marki Lamborghini, samochód został wyposażony w nowoczesny mechanizm służący do zarządzania chłodzeniem węglowo-ceramicznych hamulców. Dzięki temu rozwiązaniu nowy Huracan gwarantuje jeszcze większą skuteczność hamowania, zarówno na drodze, jak i na torze. Specjalnie zaprojektowane deflektory chłodzące i przewody zaciskowe, pozwalają na to, aby przepływ powietrza kierowany był na tarcze, co z kolei umożliwia maksymalne rozpraszanie ciepła oraz zmniejszenie temperatury płynu hamulcowego.

Lamborghini Huracan Tecnica Informacja prasowa (moto)

Ceny samochodu pozostają tajemnicą. Wiadomo jedynie, że właściciele Huracana Tecnica będą mogli spersonalizować swoje egzemplarze z pomocą dedykowanego programu Ad Personam, oferującego praktycznie nieograniczone możliwości. W konfiguratorze dostępnych jest ponad 200 opcji kolorystycznych, w tym m.in. nowe wykończenie wnętrza z alcantary, dedykowane specjalnie dla nowego modelu. 

Lamborghini Huracan Tecnica

Lamborghini Huracan Tecnica

Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 
Lamborghini Huracan Tecnica 

***

Moto flesz. Odcinek 33. Polskie ceny paliw należą do... najniższych w EuropieINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas