Kia Optima PHEV i Niro w europejskich wersjach

Koreański producent przygotowuje się do genewskich premier swoich nowych modeli.

Kia Optima PHEV
Kia Optima PHEVInformacja prasowa (moto)

Kia Optima w wersji hybrydowej ma już za sobą światową premierę, ale dotyczy to tylko wersji na rynek amerykański. Europejska pojawi się dopiero na marcowym salonie samochodowym w Genewie, ale już teraz producent zdradził, czego możemy się spodziewać.

Kia Optima PHEVInformacja prasowa (moto)

Tak jak w przypadku odmiany przeznaczonej na USA, Optima PHEV korzysta z 2-litrowego silnika benzynowego o mocy 156 KM oraz motoru elektrycznego rozwijającego 67 KM, który zintegrowano z 6-biegową przekładnią automatyczną. Sumaryczna moc takiego układu to 205 KM.

Ładowany z gniazdka sedan Kii, ma przejechać na samej tylko energii elektrycznej do 45 km, a średnie zużycie paliwa, według producenta, wynosi 1,7 l/100 km. Europejska wersja Optimy PHEV korzysta więc z tej samej techniki, a różnić ją będzie jedynie kilka detali (jak np. przednie reflektory).

Co ciekawe, w Chicago pokazano także zwykłą hybrydę, bez możliwości ładowania z gniazdka. Zapowiedź przed Genewą uwzględnia jednak tylko wersję PHEV. Nie ma jednak powodów zakładać, że Kia zrezygnuje z oferowania w Europie Optimy Hybrid.

Kia NiroInformacja prasowa (moto)

Drugą z genewskich nowości będzie model Niro, również znany z salonu samochodowego w Chicago. Także w jego przypadku otrzymamy taki sam, jak w USA napęd - hybrydowy układ z "benzyniakiem" 1.6 l o mocy 103 KM oraz motorem elektrycznym rozwijającym 43 KM. Różnice będą polegały głównie na detalach, takich jak nieco inne przednie reflektory.

Kia NiroInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas