Jaguar XFR-Sportbrake. Lepszy niż RS6 i AMG 63?

Na kilka dni przed premierą auta na salonie genewskim Jaguar opublikował oficjalne informacje dotyczące sportowej odmiany XFR-S Sportbrake.

Jaguar XFR-Sportbrake
Jaguar XFR-SportbrakeInformacja prasowa (moto)

Czym imponować może pojazd stworzony, by konkurować z Audi RS6 Avant i Mercedesem E63 AMG Estate?

Sportowe kombi Jaguara napędzane jest znanym z sedana, doładowanym kompresorem silnikiem V8 o pojemności 5 l. Jednostka rozwija moc 542 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 680 Nm. Standardowo samochód wyposażony będzie w ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów i aktywny dyferencjał.

Sprint do 100 km/h zajmuje autu 4,8 s. Prędkość maksymalna ograniczona została elektronicznie do 300 km/h. Średnie zużycie paliwa oscyluje w okolicach 12,7 l/100 km.

W stosunku do sedana wprowadzono kilka modyfikacji technicznych. Nieco inna jest np. konstrukcja zawieszenia. By zminimalizować wpływ dodatkowej masy jego sztywność zwiększono aż od 30 proc.

Informacja prasowa (moto)

Samochód oferowany będzie na 20-calowych kutych felgach ze stopów lekkich. Obręcze pomieścić muszą wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 376 mm z tyłu.

Informacja prasowa (moto)

Sprzedaż Jaguara XFR-S Sportbrake na rodzimym, brytyjskim rynku rozpocznie się 1 kwietnia. Ceny auta startują z pułapu 82 495 funtów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas