Jaguar I-Pace. Polskie ceny... przerażają
W polskich salonach można już zamawiać pierwszy w pełni elektryczny model Jaguara. Importer brytyjskiej marki opublikował właśnie polski cennik modelu I-Pace.

Trudno przypuszczać, by samochód stał się lokomotywą sprzedaży. Ceny startują bowiem z pułapu 354 900 złotych brutto. Tyle zapłacić trzeba za podstawową, dość skromnie skonfigurowaną wersję I-Pace EV400 AWD S. Kompletnie wyposażony model z inauguracyjnej serii I-Pace EV400 AWD First Edition to wydatek - uwaga - 469 900 zł.
Źródłem napędu są dwa, zaprojektowane samodzielnie przez Jaguara, silniki elektryczne z półosiami przechodzącymi przez korpus silnika, co pozwala zachować kompaktowe wymiary. Generują one łącznie 400 KM mocy i 696 Nm momentu obrotowego. Jaguar I-PACE przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy.
Energia elektryczna przechowywana jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 90 kWh, które składają się z 432 ogniw. Zasięg modelu I-PACE, mierzony wg europejskiego cyklu WLTP, wynosi 480 km. Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego (o mocy 100 kW), właściciele będą mogli naładować akumulatory od 0 do 80 proc. w 40 minut. Naścienna, domowa ładowarka prądu zmiennego (7 kW) pozwoli na uzyskanie takiego samego zasięgu w nieco ponad dziesięć godzin.