Hyundai i20 przeszedł lifting. Zmiany są skromne, ale całkiem istotne

Hyundai i20 doczekał się kuracji odmładzającej. Koreański reprezentant miejskiego segmentu po face liftingu zmienił się tylko nieznacznie, jednak wprowadzone modyfikacje - z punktu widzenia klienta - są całkiem istotne. Co nowego pojawiło się w modelu po modernizacji?

Nowy Hyundai i20
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe

Hyundai i20 to ostatni mieszczuch na rynku, po którym spodziewałbym się teraz liftingu. Wiele osób raczej się ze mną zgodzi, że to obecnie jeden z najciekawiej narysowanych aut w segmencie B. Sporo ostrych linii, masa przetłoczeń no i przede wszystkim ten niepodrabialny pas tylny. Czas jednak biegnie i od premiery i20 trzeciej generacji minęły już trzy lata, nadszedł więc czas na zmiany.

Na szczęście w ramach liftingu Koreańczycy nie skupili się na podrasowaniu wyglądu, a na wyposażeniu w jeszcze lepsze technologie.

Nowy Hyundai i20 po liftingu - z zewnątrz zmieniło się niewiele

Nowy Hyundai i20 z zewnątrz zmienił się tylko nieznacznie. Koreański maluch otrzymał przemodelowane zderzaki i inny grill, nowe wzory 16- i 17-calowych obręczy oraz kilka nowych kolorów tj. Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl oraz Meta Blue Pearl.

Hyundai i20 po liftingu

Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe
Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe

Maluch z Korei w standardzie oferuje jeszcze więcej

W środku też nie ma co liczyć na rewolucję. Deska rozdzielcza wygląda niemal identycznie, jak w modelu sprzed liftingu, jednak gdy przyjrzymy się bliżej, dostrzeżemy drobne zmiany. Między innymi gniazda USB-A zostały zastąpione gniazdami USB-C, a analogowe wskaźniki zostały zastąpione ekranem o przekątnej 4,2-cala (za dopłatą otrzymamy ponad 10-calowy).

Co więcej, system multimedialny ma teraz dostęp do internetu i aktualizuje się automatycznie. Na liście dodatków wymagających dopłaty znajdą się nastrojowe oświetlenie i m.in. markowy system nagłośnienia BOSE Premium Sound System.

Nowy Hyundai i20Hyundaimateriały prasowe

Nowy Hyundai i20 będzie teraz jeszcze bezpieczniejszy

Na wyposażeniu standardowym znajdzie się również więcej systemów bezpieczeństwa “Hyundai Smart Sense" i wspomagania kierowcy tj. asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów czy asystent podążania po pasie ruchu (LFA). Na liście opcjonalnych systemów znajdzie się natomiast: asystent monitorowania ruchu poprzecznego (RCCA), asystent monitorowania martwego pola (BCA) czy inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC).

Nowy Hyundai i20 - pod maską bez zmian

W gamie silnikowej wiele się nie zmienia. Nowy Hyundai i20 na początku zadebiutuje z litrowym silnikiem 1.0 T-GDI o mocy 100 lub 120 KM. Jednostka będzie połączona z 6-biegową skrzynią manualną, jednak za dopłata będziemy mogli wybrać 7-stopniową skrzynię dwusprzęgłową. Z czasem powinniśmy się doczekać debiutu wolnossącej jednostki 1.2 MPI (84 KM).

Produkcja modelu po liftingu ma rozpocząć się w trzecim kwartale 2023 roku. Ceny nie są jeszcze znane.

***

Może zabraknąć prądu dla aut elektrycznych. Moto Flesz odc. 89INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas