Fiat 500L został zmodernizowany

Mija właśnie piąty rok od rynkowego debiutu Fiata 500L, a to oznacza, że nadszedł już najwyższy czas na gruntowny lifting. Co zmieniło się we włoskim minivanie?

Fiat 500L
Fiat 500LInformacja prasowa (moto)

Na pierwszy rzut oka zmiany wydają się marginalne, chociaż producent zarzeka się, że auto ma aż 40 proc. nowych części! Z zewnątrz zmodernizowany model poznamy m.in. po - subtelnie przestylizowanym - pasie przednim. Inaczej wyprofilowano na przykład, przechodzący w osłonę chłodnicy, zderzak. Zmieniły się też detale, jak choćby chromowana listwa z logo producenta. Klienci mają teraz do wyboru aż 37 możliwych kombinacji kolorystycznych nadwozia i dachu.

Fiat 500L

Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 
Fiat 500L 

Przy okazji modernizacji z cenników znikają dotychczasowe wersje: Trekking i Living. "Znikają" to jednak zbyt mocne słowo. Ściślej mówiąc zostały one przemianowane na: Cross (zamiast Trekking) i Wagon (zamiast przedłużonej odmiany Living).

Podstawowy model, który nazywa się teraz Fiat 500L Urban - mierzy 4,24 m długości, 1,78 m szerokości i 1,66 mm wysokości. Bez zmian pozostał liczący 2,61 m rozstaw osi. Odrobinę dłuższy jest - uterenowiony - Trekking (4,28 m długości, 1,8 m szerokości i 1,68 m wysokości). Tę odmianę rozpoznamy m.in. po zwiększonym o 25 mm prześwicie, sprawiających wrażenie solidniejszych zderzakach i większych listwach bocznych.

Fiat 500L Cross

Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 
Fiat 500L Cross 

Standardem są również lakierowane w dwóch kolorach 17-calowe obręcze ze stopów lekkich i pokrętło pozwalające wybrać jeden z trzech trybów napędu: Normal, Traction+ and Gravity Control (w każdym przypadku moc przekazywana jest na koła przedniej osi). Tryb Traction+ dba o optymalny rozkład momentu między kołami, by uzyskać jak najlepszą przyczepność na śliskiej nawierzchni. Gravity Control to system elektronicznej kontroli zjazdu.

Najdłuższa odmiana - Fiat 500L Wagon - mierzy 4,38 m. Mimo dodatkowych centymetrów bez zmian w stosunku do pozostałych modeli pozostał rozstaw osi. Większa przestrzeń pozwoliła wygospodarować w kabinie miejsce na siedem foteli. W porównaniu do pozostałych odmian większy jest też bagażnik. Modele Urban i Cross mieszczą pakunki o objętości do 455 l. Wagon - do 638 l (416 l gdy rozłożymy trzeci rząd siedzeń).

Fiat 500L Wagon

Fiat 500L Wagon 
Fiat 500L Wagon 
Fiat 500L Wagon 
Fiat 500L Wagon 
Fiat 500L Wagon 
Fiat 500L Wagon 
Fiat 500L Wagon 

Klienci wciąż mają do wyboru benzynowe 1,4 l 16V (95 KM), 0.9 TwinAir (105 KM) i 1.4 T-Jet (120 KM). Najmocniejsza odmiana oferowana jest również w wersji z fabryczną instalacją LPG. Motor 0.9 TwinAir zamówić można w - napędzanej metanolem - odmianie bi-fuel (85 KM). Ofertę uzupełniają dwie jednostki wysokoprężne: 1.3 MultiJet (95 KM) oraz 1.6 MultiJet (120 KM).

Fiat 500L po liftingu 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas