Dwie premiery Lexusa

W Tokio, dniem prasowym, rozpoczął się właśnie salon motoryzacyjny. Na własnym podwórku z jak najlepszej strony zaprezentować się chcą lokalni wytwórcy.

article cover
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)

Dwie światowe premiery przygotował na tokijską imprezę Lexus. Pierwszą jest produkcyjna wersja nowego usportowionego coupe - modelu RC. Odznaczające się agresywną stylistyką auto dostępne będzie na rynku japońskim w dwóch wersjach - z benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3,5 l (z 8-biegową sekwencyjną skrzynią biegów) oraz w odmianie hybrydowej (głównym źródłem napędu jest wówczas benzynowa jednostka 2,5 l).

W porównaniu do nowej linii IS model RC jest o 30 mm szerszy, 35 mm niższy i ma mniejszy o 70 mm rozstaw osi. 3,5-litrowy motor V6 (z dwoma wtryskiwaczami na cylinder) generuje moc maksymalną 318 KM (przy prędkości obrotowej 6400 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 380 Nm (przy 4800 obr/min). W wersji hybrydowej czterocylindrowy silnik spalinowy rozwija 178 KM i wspomagany jest elektrycznym motorem trakcyjnym. Sumaryczna moc układu wynosi 220 KM.

Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)

W Tokio zadebiutował również koncepcyjny Lexus LF-NX z turbodoładowaną jednostką napędową. Auto, które mieliśmy już okazję oglądać na salonie we Frankfurcie otrzymało nowy, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik. W jego konstrukcji zastosowano takie rozwiązania, jak kanały dolotowe z poprzecznym zawirowaniem ładunku, bezpośredni wtrysk paliwa D-4S, zmienne fazy rozrządu VVT-i, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą cylindrów, czy dwukanałową turbosprężarkę z aktywnie sterowaną przepustnicą spalin.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas