Debiut Hondy Civic 1,7 CTDi

Na zbliżającym się salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA'2001) Honda zaprezentuje model Civic z najnowszym silnikiem diesla CTDi. Jednostka w systemie common-rail o pojemności 1,7 litra charakteryzować się będzie doskonałą elastycznością, dużą mocą oraz niskim zużyciem paliwa i montowana będzie w wersjach 3-drzwiowej i 5-drzwiowej Civica. Z silnikiem współpracować będzie zupełnie nowa, pięciostopniowa manualna skrzynia biegów.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Zaawansowana technologia wykorzystująca system common-rail, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne dysze turbodoładowarki pozwala na rozpędzenie Hondy Civic 1,7 CTDi od 0 do 100 km/h w czasie 11,2 sekundy. Nowoczesne rozwiązania pozwoliły na wydobycie z 1,7-litrowego silnika mocy 100 KM przy 4400 obr/min i uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego 220 Nm już od 1800 obr/min. Oznacza to znakomitą elastyczność nowej jednostki wysokoprężnej Hondy. Posiada ona też niewielkie wymiary, dzięki czemu z łatwością mieści się pod krótką maską Civic, nie ograniczając przestrzeni we wnętrzu auta. Do obsługi nowego diesla posłuży równie nowa przekładnia. Będzie to pięciostopniowa, manualna skrzynia biegów, z przełożeniami dopasowanymi do parametrów silnika. Trójstożkowy synchronizator pomiędzy pierwszym, a drugim biegiem znakomicie poprawił płynność zmiany biegów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas