Cztery nowe modele Audi z rodziny S!

Audi pokaże we Frankfurcie kilka swoich modeli w najmocniejszej wersji S. Swój światowy debiut zaliczą S6, S7 sportback i S8.

Audi S6
Audi S6Informacja prasowa (moto)

Najważniejsza informacja jest taka, że wszystkie modele... straciły dwa cylindry. Do przeszłości odchodzi silnik V10 o pojemności 5.2 l, który zastąpiony został przez 4-litrową jednostkę V8 wspomaganą przez dwie turbosprężarki. Zjawisko downsizingu występuje więc we wszystkich klasach samochodów.

Przyjrzyjmy się po kolei nowościom Audi.

Audi S6 i S6 avant

Oba pojazdy napędzane są silnikiem 4.0 TFSI o mocy 420 KM i momencie 550 Nm, dostępnym w zakresie 1400-5300 Nm. Sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s, kombi jest o 0,1 s wolniejsze. Prędkość obu pojazdów została ograniczona do 250 km/h.

W porównaniu do poprzedniej generacji S6, nowy model ma zużywać aż o 1/4 paliwa mniej. Średnie spalanie ma wynosić 9,7 l/100 km w sedanie i 9,8 l/100 km w kombi. Wynik ten osiągnięto m.in. dzięki systemu Stop/Start oraz układowi zarządzania silnikiem, który wyłącza połowę cylindrów, gdy jednostka napędowa nie pracuje pod dużym obciążeniem.

Opcjonalnie samochód może być wyposażony w adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie oraz ceramiczne tarcze hamulcowe. Standardowo auto porusza się na 19-calowych kołach. Masa sedana wynosi 1895 kg, kombi jest o 55 kg cięższe.

Samochód posiada napęd wszystkich kół z samoblokującym centralnym dyferencjałem.

Audi S7 sportback

S7 napędzane jest identycznym silnikiem jak S6. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s, średnie zużycie paliwa to 9,7 l/100 km. Samochód posiada napęd wszystkich kół z samoblokującym centralnym dyferencjałem. Pneumatyczne zawieszenie jest standardem.

Informacja prasowa (moto)

Audi S8

Audi S8 to najwyższy model rodziny S. Samochód napędzany jest mocniejszą wersją silnika 4.0 TFSI. Jednostka napędowa generuje 520 KM i 650 Nm (między 1700 a 5500 obr/min). S8 przyspiesza do 100 km/h 4,2 s, prędkość została oczywiście ograniczona do 250 km/h.

Zgodnie z informacją Audi, samochód ma zużywać średnio tylko 10,2 l paliwa na 100 km. Poprzednik potrzebował aż 13,2 l, co oznacza, że mimo wzrostu mocy o 70 KM, spalanie spadło o 23 procent.

Informacja prasowa (moto)

Silnik współpracuje z ośmiostopniową skrzynią biegów typu Triptonic. Moment obrotowy trafia na wszystkie koła, system posiada samoblokujący centralny dyferencjał i sportowy - tylny.

Pneumatyczne zawieszenie jest standardem, podobnie jak felgi o rozmiarze 20 cali. Samochód waży 1975 kg.

Wszystkie nowe audi z serii S trafią do salonów wiosną przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas