BMW serii 2 Gran Coupe. Pierwsze w historii!
Mercedes CLA doczekał się groźnego rywala. BMW zaprezentowało pierwszą w historii serię 2 w wersji Gran Coupe. Czterodrzwiowe coupe pojawić ma się w salonach niemieckiej marki w marcu przyszłego roku.
Samochód powstał w oparciu o rozwiązania konstrukcyjne nowej serii 1. Oznacza to, że - przynajmniej w podstawowych odmianach - napęd przekazywany jest na koła przedniej osi. BMW podkreśla, że takie rozwiązanie "zmniejsza masę i zapewnia więcej przestrzeni dla pasażerów". O odpowiednią trakcję i precyzję prowadzenia dbać mają wielowahaczowe zawieszenie obu osi i rozbudowany system kontroli trakcji ARB.
BMW 2 Gran Coupe mierzy 4526 mm długości, 1800 mm szerokości i 1420 wysokości. Rozstaw osi - 2670 mm - pozostał identyczny, jak w serii 1. Auto może się pochwalić całkiem pojemnym bagażnikiem, który mieści pakunki o objętości do 430 l.
W ofercie będzie pięść linii stylistycznych: podstawowa, Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport oraz topowa "emka" - odmiana M235i xDrive (ma m.in. zupełnie inny grill z "trójwymiarową" siatką zamiast klasycznego pionowego ożebrowania).
W początkowym okresie klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Ofertę otwierać ma trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,5 l (BMW 218i) generująca 140 KM i 220 Nm. W połączeniu z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów auto przyspiesza do 100 km/h w 8,7 s i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h.
BMW serii 2 Gran Coupe
Diesel - model 220d - ma pod maską czterocylindrowy motor o pojemności 2,0 l. Silnik osiąga 190 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Auto standardowo wyposażone jest w ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów. Samochód osiąga setkę w 7,5 s od startu i potrafi rozpędzić się do 235 km/h.
Topowa odmiana benzynowa - M235i xDrive - ma pod maską czterocylindrową jednostkę o pojemności 2,0 l. Motor generuje 306 KM i 450 Nm i standardowo sprzęgany jest z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów. Sprint do setki zajmuje BMW M235i xDrive Gran Coupe 4,9 s. Prędkość maksymalna to limitowane elektronicznie 250 km/h.
Auto pochwalić się może napędem na cztery koła xDrive, blokadę mechanizmu różnicowego (Torsen!), sportowym układ kierowniczy M i zdecydowanie mocniejszymi hamulcami (z przodu czterotłoczkowe zamiast - standardowych - jednotłoczkowych). Ośmiostopniowa stopniowa sportowa skrzynia Steptronic wyposażona została w system Launch Control.
W Europie BMW 2 Gran Coupe standardowo oferowane będzie ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania. Opcjonalnie dostępne będą m.in.: aktywny tempomat, system ostrzegania przy zmianie pasa ruch i kolizją z poprzedzającym pojazdem czy asystent cofania.
Światowa premiera będzie miała miejsce w listopadzie 2019 na targach Los Angeles Auto Show. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 31 950 euro za BMW 218i, 39 900 euro za BMW 220d 51 900 euro za topowy model BMW M235i xDrive.