BMW 4 Convertible, czyli nowy kabriolet
BMW zaprezentowało serię 4 w wersji Convertible, czyli bez dachu. Samochód zadebiutuje oficjalnie na salonie w Los Angeles w drugiej połowie listopada.
Samochód jest większy od serii 3 Convertible, którą zastąpi. Zwiększono długość nadwozia, rozstaw osi i kół. Dzięki temu większy jest bagażnik (o 20 litrów), jego pojemność podczas jazdy z otwartym dachem to 220 litrów, więcej miejsca mają również pasażerowie. Dzięki obniżeniu foteli udało się wygospodarować dodatkową przestrzeń nad głową osób siedzących z tyłu. Warto dodać, że kabriolet jest tylko o 1 cm wyższy niż coupe.
BMW 4 Convertible posiada sztywny, trzyczęściowy dach, który otwierany i zamykany jest automatycznie. Operacja zajmuje 20 sekund i można ją przeprowadzić podczas jazdy, jednak prędkość nie może być większa niż 18 km/h (a więc niewiele).
Inżynierowie BMW duży nacisk położyli na wyciszenie samochodu, dzięki czemu auto jest o 2 dB cichsze od poprzednika. Dach jest odpowiednio wytłumiony (zamontowano na nim nawet oświetlenie wnętrza), do tego zastosowano m.in. kurtyny powietrzne i system niwelujący drgania powietrza pochodzące od przednich kół (widoczny jako otwory w przednich błotnikach).
BMW 4 Convertible
Auto pozbawione jest słupka B. O bezpieczeństwo pasażerów dba wysuwany w razie dachowania pałąk przeciwkapotażowy.
Oferta jednostek napędowych jest tożsama z BMW 4 Coupe. Wybierać można pomiędzy dwulitrowym dieslem o mocy 184 KM (420d), czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM (428i) i sześciocylindrowym o mocy 306 KM (435i). Ta ostatnia wersja przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym (w cyklu pomiarowym) 8,2 l/100 km (z opcjonalną, ośmiostopniową skrzynią automatyczną - 7,6 l/100 km).