Audi A3 już po liftingu. Co się zmieniło?

Mijają właśnie trzy lata od rynkowej premiery obecnej generacji Audi A3. By podtrzymać zainteresowanie klientów, zgodnie z przyjętą regułą, producent zafundował modelowi kilka istotnych zmian.

Audi A3
Audi A3Informacja prasowa (moto)

Fani A3 zwrócą uwagę na przemodelowaną osłonę chłodnicy o ostrzejszych krawędziach i nowy, "spłaszczony" kształt reflektorów z wyraźniej zaakcentowanymi konturami. Standardowo auto wyposażone będzie w 16-calowe obręcze ze stopów lekkich (opcjonalnie 17, 18 lub 19 cali). W palecie dwunastu kolorów pojawi się aż pięć nowych barw karoserii. Po raz pierwszy w tym segmencie, na liście wyposażenia opcjonalnego, znajdą się reflektory Matrix LED. Standardowo auto oferowane będzie z lampami ksenonowymi.

Zmodernizowane Audi A3 może zostać wyposażone w elektroniczne zegary Audi Virtual Cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. Nowością (rzecz jasna, opcjonalną) jest m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymywania odległości od poprzedzającego pojazdu w gęstym ruchu. System, który zwalnia kierowcę z obowiązku ciągłego ruszania i zatrzymywania pojazdu pracować może przy prędkości do 65 km/h. Standardowo w kabinie znajdziemy m.in. system MMI z monitorem o przekątnej 7-cali. Firma stawia też na usługi mobilne. W Europie auto oferowane będzie np. z kartą sim zapewniającą dostęp do Internetu i możliwość korzystania z Google Earth czy Google Street View.

Paleta jednostek napędowych obejmuje sześć silników benzynowych i trzy jednostki wysokoprężne. Nowością jest trzycylindrowy, benzynowy motor 1,0 l TFSI z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka generuje moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm dostępny w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. Wyżej w hierarchii stoi 150-konny (250 Nm) 1,4 l TFSI z systemem dezaktywacji cylindrów. Topowa benzynowa jednostka - nowy 2,0 l TFSI - rozwija 190 KM i 320 Nm. W tej odmianie auto oferowane będzie z nową, automatyczną przekładnią S-tronic o siedmiu przełożeniach. Wyposażona w mokre sprzęgło skrzynia zastąpiła w ofercie dwusprzęgłową, sześciostopniową przekładnię.

Audi A3 po modernizacji

Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 
Audi A3 

Cenniki Audi A3 z silnikiem Diesla otwiera motor 1,6 l TDI o mocy 110 KM oferowany z sześciostopniową ręczną lub dwusprzęgłową, zautomatyzowaną, przekładnią. Większa jednostka - 2,0 l TDI - oferowana ma być w dwóch wariantach mocy. Początkowo klienci będą się mogli zdecydować na odmianę rozwijającą 150 KM i 340 Nm. Wkrótce potem uzupełni ją wariant dysponujący mocą 184 KM i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm.

Audi A3Informacja prasowa (moto)

Oprócz tego do wyboru będzie też model A3 Sportback e-Tron z benzynowym 1,4 TFSI (150 KM i 250 Nm) wspomaganym elektrycznym silnikiem trakcyjnym generującym 75 kW i 330 Nm. Auto wyposażone jest w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 8,8 kWh. Ich pełne ładowanie z gniazdka trwa około 2 godzin. Ekolodzy mogą się też zdecydować na model Audi A3 Sportback g-Tron z silnikiem 1,4 l TFSI dostosowanym do zasilania naturalnym gazem ziemnym.

Audi A3Informacja prasowa (moto)

Zmiany nie mogły też ominąć topowego modelu - Audi S3. Dwulitrowy silnik TFSI generuje teraz 310 KM i 400 Nm. To o 10 KM i 20 Nm więcej, niż do tej pory.

Odświeżone Audi A3 trafić ma do salonów z początkiem maja. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem. Ceny modelu na rodzimym, niemieckim, rynku startować mają z pułapu 23 tys. euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas