Abarth 695 Biposto. Prawdziwa "rajdówka" na drogę
O salonie motoryzacyjnym w Genewie nie zapomniał włoski Abarth. W Szwajcarii zaprezentowano model Abarth 695 Biposto - najszybszą "pięćsetkę" w historii!

Genewa 2014
Genewa 2014




























![Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ. Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.](https://i.iplsc.com/0003521CAHNVD82M-C322-F4.webp)
















































Premiera auta - nieprzypadkowo - zbiegła się w czasie z 50. rocznicą debiutu pierwszej serii Abartha 695, który zadebiutowała salonie genewskim w 1964 roku. Auto napędzane było dwucylindrowym silnikiem o pojemności 699,5 cm3 dysponującym mocą 30 KM.
Jego współczesną odmianę traktować można w kategoriach przystosowanej do ruchu drogowego, wyczynowej "rajdówki". Sercem pojazdu jest benzynowy silnik 1,4 l T-Jet o mocy 190 KM. Samochód wyposażono m.in. w ogromny, zamontowany w przedniej części, intercooler i wiele rozwiązań zarezerwowanych dla pojazdów rajdowych.
W oczy rzucają się m.in. 18-calowe felgi OZ, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo i wentylowane tarcze o średnicy 305 mm. W zawieszeniu pojawiły się też amortyzatory o regulowanym skoku.
By zmniejszyć masę we wnętrzu zamontowano jedynie dwa kubełkowe fotele Sabelt MXL z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. W miejscu tylnej kanapy pojawiła się szczątkowa klatka gwarantująca większą sztywność karoserii.

Gotowy do jazdy Abarth 695 Biposto waży jedynie 997 kg. Oznacza to, że na 1 KM przypada zaledwie 5,2 kg. Moc przenoszona jest na przednią oś za pośrednictwem pięciostopniowej, ręcznej, kłowej(!), skrzyni biegów, którą zaawansowani kierowcy mogą obsługiwać bez użycia sprzęgła. W układzie przeniesienia napędu zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Samochód przyspiesza do 100 km/ w 5,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h. Ceny modelu 695 Biposto nie są jeszcze znane.
