Abarth 695 Biposto. Prawdziwa "rajdówka" na drogę
O salonie motoryzacyjnym w Genewie nie zapomniał włoski Abarth. W Szwajcarii zaprezentowano model Abarth 695 Biposto - najszybszą "pięćsetkę" w historii!
Genewa 2014
Genewa 2014
Premiera auta - nieprzypadkowo - zbiegła się w czasie z 50. rocznicą debiutu pierwszej serii Abartha 695, który zadebiutowała salonie genewskim w 1964 roku. Auto napędzane było dwucylindrowym silnikiem o pojemności 699,5 cm3 dysponującym mocą 30 KM.
Jego współczesną odmianę traktować można w kategoriach przystosowanej do ruchu drogowego, wyczynowej "rajdówki". Sercem pojazdu jest benzynowy silnik 1,4 l T-Jet o mocy 190 KM. Samochód wyposażono m.in. w ogromny, zamontowany w przedniej części, intercooler i wiele rozwiązań zarezerwowanych dla pojazdów rajdowych.
W oczy rzucają się m.in. 18-calowe felgi OZ, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo i wentylowane tarcze o średnicy 305 mm. W zawieszeniu pojawiły się też amortyzatory o regulowanym skoku.
By zmniejszyć masę we wnętrzu zamontowano jedynie dwa kubełkowe fotele Sabelt MXL z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. W miejscu tylnej kanapy pojawiła się szczątkowa klatka gwarantująca większą sztywność karoserii.
Gotowy do jazdy Abarth 695 Biposto waży jedynie 997 kg. Oznacza to, że na 1 KM przypada zaledwie 5,2 kg. Moc przenoszona jest na przednią oś za pośrednictwem pięciostopniowej, ręcznej, kłowej(!), skrzyni biegów, którą zaawansowani kierowcy mogą obsługiwać bez użycia sprzęgła. W układzie przeniesienia napędu zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Samochód przyspiesza do 100 km/ w 5,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h. Ceny modelu 695 Biposto nie są jeszcze znane.