Wyścigowy volkswagen

Na stoisku Giugiaro ItalDesigne na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano coupe ze znaczkiem Volkswagena dysponujące mocą 600 KM uzyskiwaną przy 7000 obr/min i momentem obrotowym 620 Nm przy 5800 obr/min. Kluczem do stworzenia VW W12 - jednego z najszybszych samochodów sportowych na świecie był nowoczesny 6,0-litrowy (5998 ccm), dwunastocylindrowy (po cztery zawory na cylinder) silnik zamontowany w środkowej części pojazdu. TUTAJ foto-galeria wyścigowego volkswagena.


Cała jednostka waży zaledwie 239 kg i przypomina dwa silniki V6 połączone pod kątem 72 stopni do wspólnego siedmiołożyskowego wału korbowego. Tworzy to konstrukcję podwójnego "V" czy też "W" (stąd nazwa). Moc volkswagena W12 zostaje przełożona na tylną oś przez sześciostopniową, sekwencyjną skrzynię biegów zamontowaną za silnikiem. Kontakt z nawierzchnią zapewniają 19-calowe koła ze stopu magnezu z oponami o wymiarach 255/35 ZR z przodu i 275/40 ZR z tyłu auta.

Przednie i tylne zawieszenie o konstrukcji podwójnej kości widełkowej i rozłożenie masy pojazdu w stosunku 50:50 przy stosunkowo dużym rozstawie osi (2,63 m) zapewnia stabilne prowadzenie, bezpieczną jazdę i pełne wykorzystanie osiągów auta. Pomocne są tu również systemy - stabilności ESP (Electronic Stability Program) i kontroli trakcji TCS (Traction Control System). Za hamowanie odpowiadają wentylowane tarcze firmy Brembo o średnicy 318 mm zarówno z tyłu, jak i z przodu pojazdu oraz elektronicznie aktywowany hamulec ręczny.

Długie i płaskie nadwozie coupe z subtelnym tylnym spoilerem, który automatycznie aktywuje się przy prędkości 120 km/h, podkreśla sportowy charakter koncepcyjnego Volkswagena. Wymiary auta to 4,55 m długości, 1,92 m szerokości i 1,1 m wysokości. Wyrafinowania dodaje dwoje "skrzydlatych" drzwi oraz szklany panel na dachu, rozciągający się od przedniej szyby do końca przedziału silnika, co umożliwia zobaczenie potężnej jednostki z zewnątrz, przez dach auta.

Skóra, aluminium i włókna węglowe - to podstawowe materiały, wykorzystane w wystroju wnętrza. Tapicerka drzwi oraz obicia siedzeń zostały wykończone czarno-szarym zamszem i kolorową skórą. Wiele wstawek dekoracyjnych na desce rozdzielczej wykonano z oryginalnego czerwonego aluminium, które Volkswagen uzyskał w specjalnym procesie chemicznym. Rozmieszczenie wskaźników wykonano w tradycyjny sposób. Przed kierowcą znajdują się dwa okrągłe zegary i wyświetlacze podstawowych informacji, a na centralnej konsoli znaleźć można kolorowy ekran umożliwiający sterowanie klimatyzacją, systemem nawigacyjnym, komputerem pokładowym oraz telefonem.

Reklama

Cały pojazd koncepcyjny wykonany został w bardzo staranny sposób, włączając w to nawet drobne detale i jest już bardzo bliski standardom samochodów produkcyjnych.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy