Toyota Corolla - pierwsza jazda

Nowa generacja Corolli jest zupełnie inna niż poprzednia, a zarazem niezwykle do niej podobna: tego oczekują konserwatywni nabywcy.

Toyota Corolla (2014)
Toyota Corolla (2014)Toyota

Przez 37 lat Corolla doczekała się jedenastu generacji, 40 mln sprzedanych sztuk i statusu najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie. Od 2007 r. nazwa Corolla odnosi się już tylko do wersji nadwoziowej sedan, a hatchbacka nazwano Auris (z wyjątkiem Australii).

Tablica przyrządów jest podobna do tej z Aurisa: różni się kształtem kratek wentylacyjnych i panelu z ekranem dotykowym. Kamera cofania – seryjna od wersji Premium wzwyż.Toyota

Corolla 11. generacji zauważalnie urosła - o 10 cm, które wykorzystano na powiększenie rozstawu osi, a tym samym przestrzeni dla pasażerów z tyłu. W drugim rzędzie siedzi się teraz bardzo komfortowo i równie wygodnie wsiada przez szerokie drzwi. 452-litrowy bagażnik z wnęką na koło zapasowe pozostał praktycznie niezmieniony.

Proste zawieszenie Corolli składające się z kolumn McPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu zestrojono z nastawieniem na komfort. Brak sportowych doznań nie przeszkadza nabywcom tego typu aut, ale cenią sobie oni niezakłóconą hałasem i wibracjami jazdę nawet po sporych nierównościach. Na plus zaliczamy również bardzo dobre wyciszenie wnętrza.

Relaks za kierownicą

Corollą jedzie się bez większych emocji, ale i bez zmęczenia. Dla jeszcze większego spokoju można wybrać wersję 1.6 z bezstopniową przekładnią Multidrive S. Po nabraniu pewnego doświadczenia pozwala ona jeździć oszczędniej niż autem ze skrzynią manualną.

Toyota Corolla - pierwsza jazda

Toyota Corolla - pierwsza jazda (czytaj więcej)

Przestrzeń w drugim rzędzie powiększyła się aż o 10 cm. Jest to wyraźnie zauważalne.Motor
Pojemność bagażnika: 452 l. Zawiasy przeszkadzają przy zamykaniu, za to wreszcie zamontowano klamkę w klapie.Motor
Corolla to tradycyjny sedan, przypominający model Camry.Toyota
Tablica przyrządów jest podobna do tej z Aurisa: różni się kształtem kratek wentylacyjnych i panelu z ekranem dotykowym. Kamera cofania – seryjna od wersji Premium wzwyż.Toyota
Toyota Corolla (2014)Toyota

Pięć minus dwa

W Aurisie jest dostępnych pięć wersji układu napędowego. W Corolli - tylko trzy. Zabrakło diesla 2.0 i hybrydy. Testowaliśmy wersję 1.6, która nie jest demonem prędkości, jednak wyróżnia się innymi zaletami: oszczędnością (dane testowe - trasa 6,0; miasto 8,0 l/100 km) i prostą konstrukcją bez turbodoładowania.

Od wersji Premium seryjnie występuje kamera cofania, do nawigacji dopłaca się 2100 zł. Wszystko podporządkowano tu prostocie obsługi. Komunikaty na ekranie są czytelne i wyświetlane dużymi literami.

Toyota nie ukrywa, że Corollę kieruje do starszych klientów, którzy mają wieloletnie, doskonałe doświadczenia z japońską marką. Dlatego postawiono na solidność w miejsce efektownych gadżetów i na bezstresowe użytkowanie.

Typowana na sprzedażowy przebój wersja 1.6 w wariancie Premium będzie kosztować 73 900 zł: konkurenci są drożsi, a do renomy Corolli na polskim rynku jest im bardzo daleko.

Wersja
1.33 DUAL VVT-i
1.6 VALVEMATIC
1.4 D-4D
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1329 cm3
1598 cm3
1364 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
99 KM/6000
132 KM/6400
90 KM/3800
Maksymalny moment obrotowy
128 Nm/3800
160 Nm/4400
205 Nm/1800
Osiągi
Prędkość maksymalna
180 km/h
200 km/h
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,6 s
10,0 s
12,5 s
Zużycie paliwa w l/100 km*
7,2/4,7/5,6
8,0/4,9/6,0
4,9/3,6/4,1
Cena
od 62 900 zł
od 69 400 zł
od 75 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Tymon Grabowski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas