Thesis - luksus we włoskim stylu
Najwyższy segment samochodów osobowych, tak zwane pojazdy luksusowe stał się dla większości producentów poligonem, na który wyciągają broń największego kalibru. Wszystkie nowinki technologiczne i stylistyczne znajdują swoje miejsce w ekskluzywnych samochodach kierowanych do najbardziej wybrednych i wymagających klientów. Takich aut powstaje w Europie około miliona rocznie. W przyszłym roku liczba ta jednak wzrośnie, a jednym z powodów tej "podwyżki" będzie nowa Lancia Thesis, która już niebawem znajdzie się w sprzedaży.
Lancia to marka z wieloletnią tradycją, gdzie pojęcie komfortu i dobrego smaku zostało zweryfikowane na podstawie projektów kilkudziesięciu modeli i milionów wyprodukowanych aut. Thesis wnosi do najwyższego segmentu wiele świeżości. Pod typowo włoskim designem skryto dziesiątki niewidzialnych systemów, które pomagają kierowcy w czasie jazdy. Wpływają one korzystnie na prowadzenie, kontrolę, bezpieczeństwo i satysfakcję z jazdy. Profity łatwo mogą też zauważyć pasażerowie - ciche wnętrze, rozproszony nawiew, świetne nagłośnienie i zmyślne rozmieszczenie przyrządów.
Lancia Thesis to wysokiej klasy sedan, którego konstrukcja została oparta na samochodzie koncepcyjnym - Lancii Dialogos. Z przodu przypomina Lambdę z roku 1922 - z charakterystyczną, owalną osłoną chłodnicy. Zegary we wnętrzu nawiązują zaś do dwóch innych historycznych modeli Lancii - Aurelii i Flaminii. Do przeszłości przenoszą też inne elementy: profil na kształt odwróconego klina oraz wysoka i długa pokrywa silnika. Cała reszta to już zupełnie inna epoka.
Lancia Thesis to samochód zapewniający komfortową podróż pięciu pasażerom. Wszystko dzięki sporym wymiarom - długości 4,88 metra i szerokości 1,83 m. Linia nadwozia prezentuje czystą, niczym nie zakłóconą formę. Dzięki tej płynności samochód wygląda na jeszcze dłuższy niż jest w rzeczywistości. Wrażenie to dodatkowo potęguje olbrzymi rozstaw osi (2,88 metra), który wpływa korzystnie na stabilność pojazdu podczas jazdy. Duży komfort jest też efektem biodynamicznego wnętrza przypominającego przytulny pokój. Warunki klimatyczne, akustyka i wrażenia wizualne przenoszą nas w inny świat. Powietrze pozbawione jest nieprzyjemnych zapachów, dzięki wymienialnym filtrom na węgiel aktywny, a do wnętrza dostaje się nie przez wloty powietrza, a przez mikrootwory rozmieszczone w tkaninach poszycia wewnętrznego. Pozwala to na utrzymanie jednakowej temperatury w każdym miejscu przestrzeni pasażerskiej.
Specjalny system klimatyczny, zamontowany w Lancii Thesis dokonuje pomiarów (temperatura wewnętrzna, stopień wilgotności i zanieczyszczenie) i utrzymuje stabilne warunki we wnętrzu samochodu. Każdy pasażer własnym regulatorem może dokładnie ustawiać parametry klimatyczne w miejscu, w którym siedzi. Wnętrze kabiny jest zróżnicowane pod względem tonacji oświetlenia stwarzając ogólne wrażenie ciepła i domowej atmosfery.
Siedzenia pokryte są najwyższej klasy materiałami, które współgrają z naturalną tkaniną (mieszanka wełny i jedwabiu), wykorzystaną do obicia wnętrza. Aby ułatwić proces zajęcia miejsca za kierownicą Lancia Thesis posiada niewidzialny system, wykorzystujący pracę 54 czujników elektronicznych, które dopasowują wnętrze samochodu do kierowcy. Drzwi otwierają się automatycznie kiedy mechanizm wykryje kierowcę w pobliżu samochodu. Przy wsiadaniu fotel samoczynnie przesuwa się do tyłu, a kolumna kierownicy chowa w desce rozdzielczej, co znacznie ułatwia dostęp do auta. Kiedy kierowca znajdzie się już w środku wszystko powraca do swoich poprzednich pozycji, a drzwi automatycznie się zamykają. Dzięki czujnikom samochód rozpoznaje swojego kierowcę i dostosowuje się do jego upodobań: kierownica znajdzie się na właściwej wysokości, klimatyzacja ustawi zgodnie z jego wymaganiami, a dźwięki i światło będą rozchodziły się tak, jak sobie tego życzy. Tradycyjne siedzenia zostały zastąpione przez fotele automatycznie dostosowujące się do kształtów ciała.
Na środkowej konsoli znajduje się 7-calowy, kolorowy ekran ciekłokrystaliczny, współpracujący z systemem CONNECT. Umożliwia on kontakt kierowcy z całym światem przez internet i sieć telefoniczną. Ekran obsługuje też funkcje związane z instrumentami pokładowymi. Pasażer może regulować m.in. siedzenia, klimatyzację, radio, telefon, itp. Informatyczny system pokładowy wyposażony został w mikrokamery i radary. Dostarczają one wszystkich wskazówek, niezbędnych do całkowitego panowania nad pojazdem. Fragment po fragmencie system analizuje warunki drogowe, również niewidoczne dla kierowcy. Kontroluje prędkość i bezpieczną odległość od pojazdu jadącego z przodu. Jeżeli Thesis przekracza oznaczony pas na drodze, kierowca zostaje natychmiast ostrzeżony sygnałem dźwiękowym. W trudnych warunkach atmosferycznych, (mgła, śnieg, deszcz), system natychmiast na nie reaguje, nawet kiedy kierowca jeszcze nie wie, co go czeka. Reflektory Lancii samoczynnie dostosowują się do warunków zewnętrznych. Wiązka świateł zmienia kierunek, intensywność i zbieżność w zależności od prędkości, rodzaju nawierzchni, pozycji innych samochodów i warunków atmosferycznych.
Na drodze Lancia Thesis zachowuje się tak, jak powinien zachowywać się masywny, luksusowy sedan. Jest bezpieczna, dobrze reaguje na manewry kierowcy i zapewnia świetny komfort nawet podczas długich podróży. 5-milimetrowe szyby zapewniają świetne wytłumienie wszelkich hałasów podczas jazdy. Pod maską Thesis może znaleźć się jeden z czterech mocnych, płynnie pracujących silników o niskim współczynniku drgań (2,0 20v Turbo Soft, 2,4 20v, 3,0 V6 24v oraz 2,4 JTD). Każda jednostka charakteryzuje się dużym momentem obrotowym uzyskiwanym już w niskim przedziale obrotów. Silniki dysponują mocą od 150 do 215 KM. Dostępne są też dwie dopracowane, wieloprzełożeniowe skrzynie biegów. Z 3,0-litrowym silnikiem V6 montowana jest pięciostopniowa, automatyczna przekładnia, a z pozostałymi jednostkami współpracuje sześciostopniowa manualna skrzynia biegów.
Zobacz GALERIĘ Lancii Thesis.