Terenowa toyota XXI wieku

Na wrześniowym salonie samochodowym w Paryżu zadebiutowała nowa wersja popularnego samochodu terenowego Toyoty - Land Cruiser. Pojazd ten dostępny jest na rynku już od ponad 50 lat i niejednokrotnie w swojej historii wyznaczał nowe szlaki w rozwoju wielozadaniowych samochodów, doskonale spisujących się zarówno na asfalcie, jak i na bezdrożach. Rynkowy debiut nowego Land Cruisera zaplanowano na 2 stycznia. Początkowo auto dostępne będzie z silnikiem wysokoprężnym common-rail 3.0 D-4D, a od marca 2003 r. również z benzynową jednostką 4.0 VVT-i V6. TUTAJ zdjęcia nowej Toyoty Land Cruiser.


Przewidziane są dwie wersje nadwozia: 3- i 5-drzwiowa oraz cztery odmiany wystroju wnętrza: LC2, LC3, LC4 i LC5. Cena auta mieścić się będzie w przedziale 45-58 tysięcy euro.

Silnik 3,0 D-4D, turbodiesel w technologii "common-rail", z wysokim momentem obrotowym gwarantującym ekonomiczną jazdę to modyfikacja znanej obecnie jednostki. Ma on moc 161 KM (120 kW) przy 3400 obr/min, a jego moment obrotowy wynosi 343 Nm w zakresie 1600-3200 obrotów. Ten napęd kierowany jest głównie do miłośników jazdy terenowej. Prędkość maksymalna pojazdu wyposażonego w tę jednostkę to 165 km/h (z manualną skrzynią biegów), a 100 km/h auto osiąga w 12,7 sekundy.

Nowy silnik benzynowy 4.0 V6 to najpotężniejsza jednostka sześciocylidrowa oferowana obecnie w segmencie. Zapewnia pojazdowi prędkość maksymalną 180 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,5 sekundy. Lekki silnik V6, wykonany w całości ze stopów lekkich metali, generuje moc 245 KM (183 kW) przy 5200 obr/min, a jego moment obrotowy przy 3800 obrotach wynosi 382 Nm. Będzie to najmocniejszy silnik dotychczas zamontowany w modelu Land Cruiser.

Nowa terenowa toyota wyposażona została w stały napęd 4x4 w niskim i wysokim zakresie przełożeń kontrolowanych przez rozdzielczą skrzynkę biegów. Nowy samoblokujący mechanizm różnicowy Torsena gwarantuje doskonałą charakterystykę jezdną.

Nad wzornictwem nowego Land Cruisera pracowali projektanci europejscy zgrupowani w centrum Toyoty ED2. To już czwarty pojazd, po Yarisie, Corolli i nowej Avensis, zaprojektowany na południu Francji. Celem ekipy stylistycznej było stworzenie auta o europejskim charakterze, bogatej w tradycje duszy, ale również stylu pełnym nowoczesności typowym dla XXI wieku. 5-drzwiowy Land Cruiser może pomieścić na pokładzie 8 osób, w trzech rzędach siedzeń. Wszystkie fotele wyposażone zostały w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i regulowane podłokietniki. Obie wersje nadwozia ( z trzema i pięcioma drzwiami) dostępne też będą w specjalnej poszerzonej odmianie "wide-body".

SUV Toyoty naszpikowany został zaawansowaną technologią zapewniającą kierowcy pełną kontrolę nad autem we wszystkich warunkach drogowych, a wszystkim swoim użytkownikom maksymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Jest np. pierwszym pojazdem wyposażonym w system Hill-start Assist Control (HAC). Podczas pokonywania stromych wzniesień system kontroli podjazdu wykrywa osuwanie się auta i aktywuje hamulce. Zwalnia je dopiero wtedy, gdy kierowca naciśnie pedał gazu i rozpocznie ruszanie. Ten system dostępny będzie w wersjach LC4 i LC5 wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów.

Downhill Assist Control to system automatycznie przykładający siłę hamowania do kół pojazdu, nadzorujący jego prędkość i zapobiegający niekontrolowanemu przyspieszaniu auta podczas zjazdu. System DAC opracowany przez Toyotę, dzięki niezależnemu pomiarowi prędkości obrotów poszczególnych kół, zapewnia większą kontrolę niż jego odpowiedniki oferowane obecnie na rynku.

Reklama

Nowy Land Cruiser odgrywać będzie znaczącą rolę w europejskiej ekspansji Toyoty. W 2003 roku japoński producent zamierza sprzedaż na starym kontynencie ponad 30 tysięcy aut tego modelu. To miałoby pomóc w osiągnięciu kolejnego ambitnego planu Toyoty - łącznej europejskiej sprzedaży 800 tysięcy aut do 2005 roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy