Sztywny lexus

O samochodach flagowych można by bez końca. Są przecież "naj" pod każdym nieomal względem. Największe, najbardziej komfortowe, najnowocześniejsze. Ale także najdroższe. Ta ostatnia cecha powoduje, że o flagowcach możemy zaledwie porozmawiać. Znacznie rzadziej stajemy się ich właścicielami. No ale w czasie Świąt wszystko jest możliwe... A więc pomarzmy o wygodnym samochodzie, który przyspiesza w 6,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/godz.

Nowy lexus LS430 to w linii prostej następca modelu oznaczonego symbolem LS400. To już trzecia, na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat, generacja najdroższego samochodu tej firmy. Producent zapewnia, iż jest to kwintesencja tego wszystkiego co oferowały modele poprzednie. Tak więc LS430 posiada najlepszy w klasie samochodów luksusowych współczynnik oporu aerodynamicznego (0,25 z zawieszeniem pneumatycznym oraz 0,26 z zawieszeniem tradycyjnym), lepiej wyciszoną i bardziej przestronną niż dotychczas kabinę, doskonalsze konstrukcyjnie i trakcyjnie zawieszenie oraz całą gamę niespotykanych dotąd, a występujących seryjnie rozwiązań technologicznych.

Reklama

Nadwozie lexusa LS430 zaprojektowane zostało przy użyciu ustalających wszelkie wymiary z dokładnością do jednej tysięcznej milimetra superkomputerów. Dzięki temu osiągnięto absolutną doskonałość łączenia poszczególnych elementów karoserii. Producent dokonał aż 57. zabiegów w kierunku i tak już wywindowanej na najwyższy poziom trwałości nadwozia. Zastosowanie zupełnie nowatorskich sposobów spawania oraz budowy strukturalnej uczyniło karoserię LS430 jeszcze bardziej sztywną. Starania te, jak również użycie specjalnych uszczelek, staranne ukształtowanie podłogi z płaską osłoną silnika oraz skierowanie przepływu powietrza wokół zbiornika paliwa pozwoliły na maksymalne wyeliminowanie hałasu i wibracji panujących wewnątrz kokpitu.

Podobno zanim projektanci lexusa LS430 zabrali się do pracy nad wystrojem jego wnętrza, zwizytowali wcześniej kilkanaście hoteli najwyższej klasy, zwiedzając w nich apartamenty prezydenckie. Bywali także w warsztatach mistrzów jubilerskich oraz lutniczych ucząc się modelowania metalu i drewna. Wszystko zaś po to, aby tworząc kokpit LS430 nadać mu znamion najwyższego luksusu i komfortu. Na seryjnym wyposażeniu samochodu znajdują się: skórzana tapicerka, elektryczna regulacja kolumny kierownicy z elektroniczną pamięcią ustawienia, sterowany z koła kierownicy zestaw audio (radio + magnetofon + CD + zmieniarka), klimatyzacja, czujniki deszczowe, system nawigacyjny GPS, eliminujący użycie kluczyka system Smart Key, systemy ABS, EBD, BA, TRC oraz VSC, dwie, przednie poduszki powietrzne i kurtyny boczne oraz elektrycznie podnoszone szyby i ustawiane lusterka. Całe mnóstwo ciekawych patentów ułatwia życie pasażerom i kierowcy lexusa LS430. Między innymi są to: elektrycznie składane lusterka oraztem domykania drzwi.

3UZ-FE to symbol jakim Lexus oznaczył silnik montowany pod maską modelu LS430. Jest to na wskroś nowoczesna, wykonana w technice VVT-i (Variable Valve Timing - inteligentny system sterowania czasami otwarcia zaworów) jednostka napędowa o pojemności skokowej 4,3 litra, 32 zaworach oraz ośiu montowanych w układzie V cylindrach. Silnik osiąga maksymalną moc 281 KM przy 5600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 417 Nm przy 3600 obr./min. Od 0 do 100 km/godz. lexus LS430 przyspiesza w 6,7 sekundy oraz rozwija prędkość maksymalną 250 km/godz. Do przenoszenia wyprodukowanej przez silnik mocy na koła samochodu służy sterowana komputerem, pięciostopniowa, automatyczna przekładnia biegów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy