​Porsche 911 GT3. Jeszcze mocniejsze, zrywniejsze i szybsze

Grenada (Hiszpania). Już przy poprzednim wcieleniu samochodu, którym jeździmy w okolicach hiszpańskiej Grenady, wydawało się, że konstruktorzy doszli do ściany i nie uda im się zaproponować samochodu jeszcze bardziej bezkompromisowego, chociaż wciąż dopuszczanego do udziału w normalnym, ulicznym ruchu. Myliliśmy się. Pokazane po raz pierwszy na salonie w Genewie najnowsze Porsche GT3, bo o tym samochodzie tu mowa, stało się jeszcze mocniejsze, zrywniejsze i szybsze.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3INTERIA.PL

Najwyższy czas obudzić drzemiące za nami cztery litry pojemności, podzielone między sześć cylindrów ustawionych w układzie bokser. Klasyczny, wolnossący, kochający wysokie obroty silnik benzynowy wita nas donośnym rykiem.

Porsche 911 GT3INTERIA.PL

Wciskamy pedał gazu i... auto wyrywa do przodu niczym poszukiwacze cennych kruszców na hasło "złoto w Dolinie Niedźwiedzia!".

Według danych fabrycznych Porsche GT3, wyposażone w superszybką, precyzyjnie działającą dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK, osiąga prędkość 100 km/godz. w 3,4 sekundy od startu i potrafi rozpędzić się do niebotycznych 318 km/godz. (z manualem jest jeszcze odrobinę szybsze).

Co to oznacza? Ano to, że jeżdżąc po zwykłych drogach nigdy nawet nie zbliżycie się do granicznych osiągów tego samochodu.

Na szczęście my mamy w planie testy na torze... Ale o tym napiszemy po powrocie do Polski.

Porsche 911 GT3INTERIA.PL

Porsche 911 GT3. Na żółto

Porsche 911 GT3 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Porsche 911 GT3. Na żółto 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas