Opel Cascada - pierwsza jazda
Debiutujący Opel Cascada to klasyczny 4-osobowy kabriolet z miękkim dachem.
Nowy model Opla - Cascada - ma dwie unikalne cechy. Jest większa od reszty czterosobowych kabrioletów popularnych marek, dzięki czemu osoby na tylnej kanapie będą czuły się komfortowo nawet podczas dłuższej jazdy. Poza tym jest znacznie tańsza od kabrioletów luksusowych marek, mimo porównywalnej przestronności i bogatego wyposażenia.
W odróżnieniu od większości nowych kabrioletów zastosowano miękki dach, który jest lżejszy od sztywnych konstrukcji, zajmuje mniej miejsca w bagażniku, a auto z zamkniętym dachem wciąż wygląda atrakcyjnie. Materiałowy dach można otworzyć lub zamknąć podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.
Jazda Cascadą jest wygodna i relaksująca, czyli taka jaka powinna być. Nadwozie kabrioletu jest sztywne, podwozie komfortowe, całość zapewnia dobre własności jezdne, układ kierowniczy o elektrycznym wspomaganiu jest precyzyjny. W podwoziu zastosowano rozwiązania podobne jak w 3-drzwiowej Astrze GTC - przednie zawieszenie HiPerStrut i amortyzatory o elektronicznie regulowanej twardości (FlexRide). Taka kombinacja izoluje informacje na temat tego co się dzieje z samochodem w czasie jazdy, ale jednocześnie czyni ją komfortową. Szczególnie w połączeniu z nowym benzynowym silnikiem 1.6 SIDI Turbo. Wyposażono go w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Wprawdzie ma 10 KM mniej od poprzednika (170 zamiast 180 KM), ale nadrabia to wysokim momentem dostępnym w szerokim zakresie obrotów. Jednostka napędowa ospale reaguje na wciśnięcie pedału gazu, ale jest bardzo elastyczna, co w połączeniu z manualną skrzynią o długich przełożeniach powoduje, że zmiany biegów można ograniczyć do minimum.
Nowy Opel jest produkowany w gliwickiej fabryce koncernu. Cascada to dojrzały i wygodny kabriolet, a od Astry 4. generacji odróżnia go nie tylko nazwa. Pod niektórymi względami rzeczywiście może konkurować z autami bez dachu tzw. marek premium. Ciekawe tylko, czy klienci będą szukali takich cech w Oplu.
Opel Cascada - pierwsza jazda
Opel Cascada - pierwsza jazda (czytaj artykuł)
Wersja | 1.4 TURBO 120 | 1.4 TURBO 140 | 1.6 SIDI TURBO | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI |
Silnik | benzynowy, turbo | benzynowy, turbo | benzynowy, turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1362 cm3 | 1362 cm3 | 1598 cm3 | 1956 cm3 | 1956 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/16 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 120 KM/4200 | 140 KM/4900 | 170 KM/6000 | 165 KM/4000 | 195 KM/4000 |
Maksymalny moment obrotowy | 200 Nm/1850 | 200 Nm/1850 | 260 Nm/1650 | 350 Nm/1750 | 400 Nm/1750 |
Osiągi | |||||
Prędkość maksymalna | 195 km/h | 207 km/h | 222 km/h | 218 km/h | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,9 s | 10,9 s | 9,6 s | 10,3 s | 9,4 s |
Zużycie paliwa w l/100 km* | 8,4/5,5/6,5 | 7,8/5,4/6,3 | 8,0/5,3/6,3 | 6,3/4,6/5,2 | 6,3/4,6/5,2 |
Cena | 111 400 zł | 114 600 zł | 120 100 zł | 128 600 zł | 136 600 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
Łukasz Kifer