Mondeo kontra 406

Dzisiaj porównamy dwa modele, które rywalizują w segmencie aut dużych. Pierwszy z opisywanej dwójki wyjechał na drogi ford mondeo. Jego prezentacja w roku 1993 była prawdziwym wydarzeniem; był to pierwszy duży ford z przednim napędem. Niestety na szumie się skończyło. Nigdy nie udało mu się podbić rynku samochodów dużych. Nie pomógł nawet restyling dokonany jesienią 1996. Samochód pozostał jednym z wielu, tłem dla konkurencji. Decydując się na pojazd mamy do wyboru aż trzy wersje nadwoziowe: cztero i pięciodrzwiową, oraz kombi. Do porównań przyjęliśmy najbardziej prestiżową wersję - sedan.

Sylwetka samochodu nie kusi żadną innowacją. Wielkość samochodu (przy długości 455 cm ma on rozstaw 270 cm i bagażnik 470 litrów) może być jednak dla wielu konstruktorów wzorem. Wart zaproponowania jest także silnik 1800 ccm o mocy 116 KM, który pozwala na osiąganie prędkości 195 km/h i przyspieszenia ok. 11 sek. Przy tym zadawala on się niewielkim zużycia paliwa wynoszącym średnio 7,8 l/100 km. Większy silnik (2000 ccm - 131 KM) pozwala przyspieszać w czasie 10 sek i spala 8,1 l/100 km.

Wprawdzie peugeot 406 przeznaczony jest dla tego samego klienta, ale konstruktorzy wybrali zupełnie inną drogę. Już podczas pierwszej prezentacji latem 1995, samochód wzbudził uznanie jako bardzo elegancka limuzyna. Prestiż samochodu podkreślono podczas restylingu, jaki dokonano w 1999. Zmieniono wówczas światła przednie na "jubilerskie szkła", inaczej wkomponowano osłonę chłodnicy i dodano listwę na światłach tylnych. Najważniejsze są jednak zmiany we wnętrzu: samochód otrzymał inną konsolę pokręteł i wygodniejsze fotele przednie.

Pomimo ładniejszego, zwracającego uwagę wyglądu samochód nie wyróżnia się szczególnie wymiarami. Wprawdzie ma on 460 cm długości, ale rozstaw, a co za tym idzie wnętrze podobne jak mondeo - 270 cm. Zachowanie dostojnej sylwetki zaowocowało jeszcze jednym mankamentem. Samochód ma bagażnik o pojemności 430 litrów (mondeo - 470 litrów). Jednak - jak twierdzą projektanci- nikt nie kupuje takiego samochodu dla wielkości bagażnika.

Reklama

Niestety silnik 1800 ccm jest słabszy i bardziej paliwożerny niż jednostka forda (przyspieszenie tylko 12,4 sek, a spalanie średnie aż 8,4 l/100 km). Znaczna poprawa jest w przypadku wyboru nowego silnika 2000 ccm. Przyspieszenie wyniesie wówczas 10,8 sek, a średnie spalanie będzie niższe (8,3 l/100 km).

Jednak o wyborze modelu nie będzie decydowało jego spalanie, ale gust kupującego i jego możliwości finansowe.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy