Flex, Oto i nowa Nubira

Na salonie samochodowym w Seulu firma GM Daewoo zaprezentowała na swoim stoisku 17 pojazdów. Wśród nich znalazły się zarówno pojazdy produkowane obecnie, te które dopiero wejdą do seryjnej produkcji, jak również zupełnie futurystyczne prototypy, których przyszłość wciąż pozostaje zagadką. Największą atrakcją stoiska GM Daewoo był nowy model o nazwie Lacetti. To po kompaktowym Kalosie kolejny produkt przygotowany wspólnymi - amerykańsko-koreańskimi siłami. Dwie inne nowości to koncepcyjne modele "Oto" i "Flex", które przyciągały oko zwiedzających swoją niecodzienną stylistyką i nowoczesnymi rozwiązaniami.


Lacetti (w Europie obowiązywać będzie prawdopodobnie nazwa nowa Nubira) to czterodrzwiowy sedan o długości 4,5 m i 2,6 m rozstawie osi. Na starym kontynencie pojawi się on w połowie przyszłego roku, ale prezentacja zapowiadana jest na salon samochodowy w Genewie w marcu 2003 roku. Lacetti zaprojektowany został we włoskiej Pininfarinie. Swoimi kształtami nawiązuje do starej Nubiry, ale naszym zdaniem jest o wiele ładniejszy. Trochę przypomina nowego Nissana Primerę. Nowe daewoo napędzane będzie 4-cylindrowymi silnikami o pojemności 1,6 i 1,8 litra.

Reklama

Dwa nowe prototypy (Oto i Flex) prezentują wizję przyszłości koncernu GM Daewoo, w której stereotypy, szufladkowanie i możliwość przewidywania z pewnością nie będą miały miejsca. Oba auta oferują pełną dowolność w zestrojeniu wyposażenia, a przestrzeń w ich wnętrzu może być wykorzystywana w wieloraki sposób. "Oto" jest kombinacją sportowego auta z pojazdem segmentu SUV (sports utility vehicle), natomiast "Flex" należy do grona minivanów (MPV) i znakomicie łączy funkcje pojazdu rodzinnego z najnowocześniejszą technologią.

"Oto" zaprojektowany został tak, by spisywać się dobrze zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Największą wagę konstruktorzy przywiązali zatem do właściwości jezdnych, jednak jeśli pojazd ten pozostanie jedynie prototypem i nie trafi w przyszłości do produkcji seryjnej, nigdy nie przekonamy się co do efektów tychże prac. Dziś można ocenić natomiast komfort i wygląd wnętrza Daewoo Oto, a ten przedstawia się całkiem nieźle. Największą zaletą wnętrza kabiny jest jednak jej funkcjonalność. Praktycznie żaden jej element nie jest przymocowany sztywno i może być modyfikowany przez kierowcę według jego własnych potrzeb i upodobań. Możemy zatem złożyć podłokietniki, przesunąć fotele, lub wręcz schować je w podłodze, gdy nie są nam potrzebne.

Wśród wielu nowoczesnych rozwiązań, jakie znalazły zastosowanie w koncepcyjnym modelu "Oto" wyróżnić należy pilot zdalnego sterowania. Współpracując z audio-wizualnym systemem wyposażonym w otwierany ekran ciekłokrystaliczny na desce rozdzielczej, steruje on otwieraniem i zamykaniem drzwi, obsługą radia, systemem nawigacyjnym, a nawet uruchamianiem silnika.

Dane techniczne koncepcyjnego Daewoo Oto:

Wymiary:

Długość: 4474 mm

Szerokość: 1897 mm

Wysokość: 1710 mm

Rozstaw osi: 2650 mm

Silnik: benzynowy, 6-cylindrowy DOHC

Pojemność: 2492 ccm

Moc maksymalna: 157 KM przy 5800 obr/min

"Flex" to pojazd, którego największym atutem jest przestronne i pakowne wnętrze, które dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań może być wykorzystywane w bardzo wygodny i funkcjonalny sposób. Minivan wyposażony został w mocny silnik wysokoprężny o 6 cylindrach, który według przedstawicieli Daewoo zapewnia mu płynną i bezpieczną jazdę. Podobnie jak w przypadku "Oto" przekonamy się o tym dopiero wtedy, gdy auto w wersji produkcyjnej trafi na drogi, na razie jest to tylko reklamowy slogan, lub przypuszczenia. Komfortowe i bogato przeszklone wnętrze zapewnia przyjemną podróż i dobrą widoczność zarówno kierowcy jak i pasażerom. W kabinie zastosowane mogą zostać zarówno systemy tele-informacyjne (w tym satelitarna nawigacja), jak również źródła rozrywki (radio, CD, DVD itp.)

Dane techniczne koncepcyjnego Daewoo Flex:

Wymiary:

Długość: 4673 mm

Szerokość: 1997 mm

Wysokość: 1720 mm

Rozstaw osi: 2870 mm

Silnik: wysokoprężny, 6-cylindrowy common-rail 24v

Pojemność: 3000 ccm

Moc maksymalna: 191 KM przy 3600 obr/min

Wśród nowości GM Daewoo należy wspomnieć jeszcze o następcy Laganzy - modelu Evanda (w Korei, Magnus), który jeszcze tegorocznej zimy wprowadzony zostanie do sprzedaży, a w następnym roku pojawi się następca Nubiry oraz Matiz z silnikiem 1,0 l. Z pomocą GM koreańska firma chce w przyszłości sprzedawać w Europie 200 tys. samochodów rocznie. Nic nie wiadomo o kalendarzu nowości Daewoo na polskim rynku.

Odwiedź też nasze dwie mini-galerie zadjęć Daewoo Oto oraz Daewoo Flex

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy