Coupe od Pininfariny

Pininfarina zawsze kojarzy się z pięknem. Jeśli chcesz mieć znakomicie skrojoną karoserię samochodu, zgłoś się do włoskiego projektanta nadwozi. On załatwi rzecz całą jak trzeba. Z takiego właśnie założenia wyszedł francuski producent samochodów marki Peugeot. Owocem mariażu fabryki spod znaku lwa ze znakomitym biurem projektowym jest piękne coupe 406.


Jeśli mowa o coupe z najwyższej półki, to mowa o peugeocie 406. Elegancki, piękny ww linii, znakomicie wykonany i wyposażony. Oczywiście bezpieczny, szybki ... drogi. Do tego skupiający w sobie wszystkie najnowsze osiągnięcia motoryzacyjnej techniki, a więc także nowoczesny.

Auto ujrzało światło dzienne na wiosnę 1997 roku. Do dziś nie wiadomo, czy powstało po to, aby zachwycać swoim pięknem i dawać świadectwo projektowych możliwości Pininfariny, czy też po to, aby z dowolnie wybranego miejsca w drugie, również dowolnie wybrane miejsce, przewozić ludzi. Peugeot 406 coupe obie wyżej wspomniane funkcje łączy po prostu w jedno. Potrafi zachwycać świetną sylwetką a także wygodnie i w otoczeniu luksusu przewozić na swoim pokładzie cztery dorosłe osoby (mimo iż klasyczne coupe to pojazd dla dwóch pasażerów).

Reklama

To, co zachwyca oko na zewnątrz, to płaska bryła o wymiarach: 4620/1780/1350 mm i wadze 1340 kilogramów. W jej wnętrzu podróżni znajdą całą gamę ułatwiających życie, a także pożytecznych "bajerów". Seryjne wyposażenie peugeota 406 coupe przewiduje: ergonomiczne, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele firmy Recaro, dwupłaszczyznową regulację koła kierownicy, skórzaną tapicerkę w dowolnie wybranej tonacji kolorystycznej, automatyczną klimatyzację, wspomaganie układu kierowniczego (zakres jego działania uzależniony jest od prędkości jazdy), poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, lusterka boczne z elektroniczną pamięcią położenia, otwierany elektrycznie dach i centralny. Z ciekawostek natury elektronicznej wymienić należy system obniżania bezramowych szyb, ułatwiający otwieranie i zamykanie drzwi.

Oczywiście tablica przyrządów 406 coupe to przykład rozwiązań typowo sportowych. Chromowane obwódki zegarów oraz sporych rozmiarów obrotomierz świadczą o tym niezbicie. Obleczona skórą gałka dźwigni zmiany biegów też.

Jak na sportowe coupe przystało, peugeot 406 posiada doskonale zestopniowane zawieszenie. Kolumny McPhersona, trójkątne wahacze poprzeczne i stabilizator z przodu oraz oś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe, amortyzatory i stabilizator z tyłu zapewniają znakomite prowadzenie się samochodu na zakrętach.

W samych superlatywach opiniują fachowcy silniki stosowane w 406 coupe. Używamy liczby mnogiej, bowiem są to dwie jednostki napędowe, dwu-i trzylitrowa. Pierwszy silnik, to źródło napędu o czterech cylindrach, szesnastu zaworach i pojemności skokowej 1998 cm sześc. Posiada on maksymalną moc 132 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4200 obr./min. Motor ten od O do stu przyspiesza w 10,5 sekundy i rozwija szybkość maksymalną 203 km/godz.

Druga jednostka napędowa montowana pod maską peugeota 406 coupe to sześciocylindrowy silnik w układzie V o 24 zaworach, pojemności skokowej 2946 cm sześc., mocy maksymalnej 190 KM przy 5500 obr./min, maksymalnym momencie obrotowym 276 Nm przy 4000 obr./min, przyspieszeniu od O do stu w 7,1 sekundy i prędkości maksymalnej 235 km/godz.

Moc wytworzona przez oba silniki może być przenoszona za pomocą manualnej skrzyni biegów bądź za pomocą automatu. W tym drugim przypadku rosną jednak parametry przyspieszeń oraz... waga samochodu.

Peugeot 406 coupe produkowany jest w warsztatach... Pininfariny, gdzie Francuzi dostarczają płyty podłogowe, silniki i części wyposażenia. W Polsce cena samochodu waha się od 112 tysięcy złotych za wersję najuboższą do 159 tysięcy złotych za wersję topową. Tak więc, przeciętny Polak o peugeocie 406 coupe może co najwyżej pomarzyć.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy