A2 czyli stopy niżej!

Audi A2 zbudowane na specjalnej ramie przestrzennej o nazwie Audi Space Frame to pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód kompaktowy, którego nadwozie wykonano całkowicie z aluminium.


Główną zaletą takiej a nie innej konstrukcji nadwozia małego audi jest jego waga. A2 jest o około 43 procent lżejszy w porównaniu z pojazdami skonstruowanymi według tradycyjnej technologii, czyli ze stali - waży zaledwie 895 kilogramów. Konsekwencją tego jest nie tylko znacznie mniejsze zużycie paliwa. Niewielki ciężar tego samochodu sprawia, że jest on bardzo zwrotny i bezpieczny.

Najciekawszy naszym zdaniem jest jednak w audi A2 tzw. moduł serwisowy. Miejsce tradycyjnej atrapy chłodnicy zajmuje tu lakierowana osłona, pod którą dla ułatwienia obsługi umieszczono prętowy wskaźnik poziomu oleju oraz korki wlewu oleju i płynu do spryskiwacza. Innymi słowy maskę silnika trzeba będzie otwierać tylko w serwisie i to niezbyt często, bowiem wydłużone okresy między kolejnymi przeglądami technicznymi samochodów Audi (co dwa lata albo po przejechaniu 30 tys. km w przypadku jednostek o zapłonie iskrowymi i co 50 tys. km w przypadku "diesli") mają zastosowanie także w przypadku A2.

Reklama

Wygląd audi A2 jest nieco futurystyczny. Szczególnie ciekawy jest przód samochodu: zderzaki tworzą z nadwoziem niemal jedną, spójną linię, a reflektory przyciągają uwagę swym oryginalnym kształtem. Żebrowany dach, duża tylna szyba i wysokie nadwozie daje wrażenie lekkości a zarazem solidności. W środku - mimo niezbyt okazałych wymiarów A2 (3,82 m długości, 1,67 m szerokości, 1,55 m wysokości - jest dość dużo miejsca. Zwłaszcza na tylnych siedzeniach, bo pasażerowie trzymając stopy nieco niżej niż siedzący z przodu dzięki czemu mają więcej miejsca na wyprostowanie i wygodne położenie nóg. Nie trzeba dodawać, że audi A2 można szybko zmienić w niewielką ciężarówkę. Po prostu dwuosobową tylną kanapę można składać w całości lub częściowo.

Najmniejsze audi sprzedawane będzie w dwóch wersjach - każda z silnikiem o pojemności 1,4 litra. Trzycylindrowa jednostka wysokoprężna TDI posiada moc 75 KM, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,1 sekundy! Benzynowa czterocylindrowa również o mocy 75 KM jest jeszcze bardziej żwawa. Już w tym roku Audi planuje wprowadzenie na rynek wersji A2, która będzie spalała zaledwie 3 litry paliwa na 100 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy